Belgische Ardennen (1)

Uit de categorie: België, Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 16/07/2015

We wilden 2 weekjes op pad en besloten de Ardennen in België te bezoeken. Dit keer zonder vooraf goed kijken waar we heen wilden maar gewoon rijden en ter plaatse kijken wat er te doen is.
Op de heenweg wilden we in België een pakje wegbrengen maar dat was wel aan de kust. Dus via een omweg rijden we naar de Ardennen.
De eerste dag hebben we België nog niet bereikt. We reden langs de Brouwersdam en daar hebben we een hele middag gestaan. Het waaide hard vanuit zee en dus zijn we achter een duin gaan staan. Lekker uit de wind maar wel in de zon.

Het strand in een overzicht

’s Avonds naar Middelburg voor een camperplaats. De plaats Parking Hof van Tange was gesloten voor een evenement. Daarom maar naar Parking Kanaalweg. Niet zo’n erg mooie plaats zo vlak langs de weg maar voor een nachtje wel te doen zeker omdat zo’n nachtje gratis is.

Camperplaats in Middelburg

De volgende dag naar België gereden. Het rijden door de Westerschelde tunnel is ook wel leuk. Een lange tunnel en vreemd om te bedenken dat er dan zoveel water boven je zit. We hebben het pakje afgeleverd en een tijdje op een soort van recreatieterrein gestaan. Daarna doorgereden naar de camperplaats in Aalst. Camperplaats in Aalst, België
Een leuke plaats vlak bij een zwembad met maar twee plaatsen. Wij konden er nog net staan en later gingen anderen op het grote parkeerterrein ernaast staan. Dat kan ook maar je zit er niet zo lekker vrij als op de camperplaats zelf. De volgende dag zijn we blijven staan op dezelfde camperplaats. Beiden zijn we gaan hardlopen door het park achter het zwembad. Een nieuwe ‘hobby’ die we voor de conditie opgepakt hebben. Het was heel lekker weer en omdat het leuke afgeschermde plaatsen zijn vonden we het wel wat om te blijven staan voor een extra nachtje.

De volgende dag reden we weer verder. Op een gegeven moment kwamen we langs een kasteel en daar zijn we even gaan kijken. Weer eens aan de buitenkant want honden mochten niet mee naar binnen. Het was wel een leuke wandeling eromheen omdat deze wandeling ook om een grote vijver ging.

Het kasteel Kasteel met vijver ervoor

We zijn eerst naar de camperplaats bij Recreatiedomein Sportoase Ter Heide gereden waar we het servicepunt wilden gebruiken. Er was daar bij het zwemterrein een triatlon aan de gang dus verschillende wegen waren afgesloten of eenrichting verkeer gemaakt. We werden vlakbij de camperplaats de andere kant op gestuurd en als we de omleiding volgden kwamen we er wel werd er verteld. Het was zeker 10 minuten omrijden maar inderdaad we hebben het wel bereikt. Mooie plaats om water in te nemen. Het legen is niet zo makkelijk omdat je dan een slang moet gebruiken voor je afvalwater. Gelukkig hadden we het legen nog bij de laatste camperplek in Aalst gedaan. Alleen water innemen hadden we niet gedaan omdat je dan een button van 5 euro moest hebben en dan nog maar afwachten hoeveel water we daarvoor zouden krijgen.
Op een parkeerplaats bij een stadje wilde de koelkast niet meer op gas branden. Er was wel een vlam maar zodra je de knop los liet viel de vlam weer uit. Even gekeken of ik bij de brander kon en dat lukte. Het was even wat dingen losschroeven maar uiteindelijk kon ik het schoon blazen en heb de voeler voor de temperatuur iets verplaatst. Blijkbaar was dat voldoende want hij bleef daarna weer goed branden.
Uiteindelijk hebben we overnacht op de camperplaats Domein Bovy in Heusden-Zolder.

Camperplaats met krappe plaatsen

Deze camperplaats stelt niet veel voor. Er kunnen 3 campers op een rijtje staan en dan sta je ook vrij dicht op elkaar. Niet leuk maar voor alleen overnachten is het geen probleem. Ook stonden er campers op de gewone parkeerplaats wat ook toegelaten werd.

Mooie natuur in het park

Wel is er nog een groot park achter (of eigenlijk naast) de camperplaats waar we leuk gewandeld hebben. Een mooie route kun je volgen en je kan er veel leuke/mooie natuurlijke dingen zien. Ook een tijd heerlijk op een vlonder bij het water gezeten. Het was er erg rustig vonden we zelf alhoewel het op het parkeerterrein best wel vol stond met auto’s.

Mooie natuur in het park De vlonder over het water