Belgische Ardennen (3)

Uit de categorie: België, Camper Reisverhalen
Datum: 23/07/2015

Helaas moeten we weer verder want het eten is op, het water bijna en de wc is helemaal vol. We moeten dus gaan voor boodschappen en een camper servicepunt opzoeken. Uiteindelijk hebben we eerst een supermarkt aangedaan en daar voor een paar dagen inkopen gedaan. Daarna alles geleegd en water gevuld bij Saint Hubertus. De camperplaats stelde niet zoveel voor met drie plaatsen en we hebben dus alleen van de service gebruikt gemaakt.
Onderweg ging de richtingaanwijzer opeens veel sneller klikken. Waarschijnlijk een lampje kapot! Even verderop gestopt en inderdaad deed hij rechtsachter niets meer. Meteen even opengeschroeft want een richtingaanwijzer achter stuk is erg vervelend en kan ook gevaarlijk zijn. Het lampje was goed en na goed erin drukken deed hij het weer. We zijn weer verder gereden maar na een tijdje bleek het lichtje weer niet te werken. Nog eens gestopt en gekeken en toen kwam ik erachter dat de aansluiting erg los zat. Zo los dat hij zelfs afbrak toen ik hem aanraakte. Reparatie met de juiste aansluiting lukte niet maar met het draad eromheen vastdraaien en daarna wat plakband bleef het goed zitten. De aansluiting van het remlicht zat ook zo los en deze ook maar meteen vastgezet. Hierna is het steeds blijven werken en later maar even definitief goed oplossen. En ook de aansluitingen aan de andere kant bekijken.

Fourneau Saint Michel

Daarna zijn we gereden naar de camperplaats Fourneau Saint Michel waar we een mooi plekje hadden. Gelukkig hadden we al water ingenomen want hier stond bij het water dat het geen drinkwater zou zijn! (Het zal wel meevallen maar als er een bordje bijhangt neem je het toch niet graag als drinkwater in.)
We hebben er een flinke wandeling in het bos gemaakt. We hoopten op een rondje door het bos maar de weg bleef maar omhoog lopen en er kwam ook maar geen bocht om een idee te krijgen dat we terug konden via een andere weg. De gsm liet op de kaart ook geen wegen of bospaden zien dus na een paar kilometer maar besloten om dezelfde weg weer terug te lopen. Evengoed een mooie wandeling.

Een cirkel om samen om het kampvuur te zitten Leuke bruggetjes

Bij de camperplaats zijn we ’s morgens naar het openluchtmuseum geweest. Het is echt vlak naast de camperplaats dus dat moet je dan gewoon even meenemen. Een leuk museum met allemaal oude huisjes welke ook ingericht zijn. En alles is te bekijken en gelukkig zijn honden ook toegestaan om lekker mee te lopen.

Mooi huisje Winkel met oude voorraad

Jammer dat de huisjes die verder weg staan ook minder aandacht hebben gekregen. De inrichting is niet echt mooi en ook buiten de huisjes groeit er vrij veel onkruid. Maar we hebben er uren gelopen en genoten van al de oude dingen.

De kerk Binnenkant van de school

Huisje in het landschap Zelfde huisje dichtbij

’s Middags ook nog een stuk hardlopen en de omgeving is prachtig om te lopen maar het stijgen en dalen is wel een andere belasting voor je benen.
De nacht hebben we ook weer op deze camperplaats doorgebracht.

De volgende ochtend wakker geworden met veel regen op het dak en tot laat in de middag is het blijven miezeren. Minder leuk om iets te ondernemen.

Onderweg naar Bastogne waar we heen wilden kwamen we weer langs de camperplek Saint Hubertus met een goede service plaats. We hebben alles meteen maar weer geleegd en water gevuld zodat we in ieder geval weer even vooruit kunnen. Normaal redden we het goed met 3 nachten dus we kunnen er weer even tegen.
We zijn eerst naar Bastogne gereden en konden niet snel een parkeerplek vinden en bedachten toen naar het oorlogsmuseum te rijden om daar korte tijd te staan. Door de regen was het daar echter zo druk dat ze buiten het parkeerterrein al aan het parkeren waren en voor de kassa stond een heel lange rij. Iedereen die had in de buurt hetzelfde idee om het museum aan te doen als het een keer wat slechter weer is.
Wij zijn terug gereden naar de stad en hebben een parkeerplekje gezocht en gevonden. De stad zelf vonden we eigenlijk niet zoveel bijzonders en hebben er dan ook maar een klein uurtje gewandeld.
De camperplek in Bastogne was niet te gebruiken want de kermis stond op die plaats.

De stuwdam

De camperplaatsWe zijn toen doorgereden naar de camperplaats Barrage de Nisramont vlak bij een stuwdam. Daar staan we nu en dat zal wel een rustige nacht worden. We hebben vanmiddag al een stuk gewandeld in het bos hier bij het stuwmeer. Een mooi bos met leuke paden om te wandelen.
De volgende ochtend scheen het zonnetje weer en na het ontbijt gingen we eerst een korte rondwandeling maken in het bos hier dichtbij. Toen we bij het begin waren zagen we dat ze ook kano’s verhuurden voor op het stuwmeer. We hebben eerst de wandeling gedaan en ondertussen ons afgevraagd of Bobby mee zou mogen en of hij dat wel zou willen. De wandeling was leuk en inderdaad niet al te lang. Bovenin wel een mooi uitzicht en we zagen al kano’s voorbij gaan.

Een mooi uitzicht vanaf de top tijdens wandeling Een mooi bos in de omgeving

Later even gevraagd of de hond mee mocht en dat vonden ze geen probleem. Dus hebben we spullen gehaald en omgekleed en zijn we een tweepersoons kano gaan huren waar de hond ook makkelijk in mee kon.
Het was voor Bobby even wennen in een wankel bootje zitten en natte pootjes krijgen en een natte kont, maar na korte tijd vond hij het prima en bleef lekker in het midden zitten en hij bleef maar om zich heen kijken. Ook Anneke zat met een natte kont om zich heen te kijken.
We hadden de kano voor twee uur gehuurd en in die tijd kun je een aardig eindje peddelen. Het was erg leuk om te doen. Halverwege hebben we nog even een korte stop gemaakt aan de wal om wat te eten en te drinken. Een leuke trip om te doen.

Op naar het water Bobby vond het spannend

Daarna zijn we weer naar de camper gewandeld en hebben eerst maar eens droge kleren aangedaan. Want echt droog blijven doe je niet in een kano.
Bij de camperplaats hier in Barrage de Nisramont kun je niet echt lekker buiten zitten dus zijn we weer naar een andere camperplaats gegaan. We waren vlakbij de camperplaats in Maboge en omdat we dat een prachtige plaats vinden zijn we daar weer naartoe gereden. We staan er alleen aan het riviertje, lekker rustig met een prachtig uitzicht onder de luifel.
En morgen zien we dan weer verder.