Biddinghuizen

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 28/09/2012

We gaan een weekend naar Vakantiepark Rivièra Beach in Biddinghuizen. Ze hadden een actie met gratis kamperen om een park uit te proberen en dat wilden we wel doen. Al een tijdje geleden gereserveerd en gelukkig ziet het weer er voor het weekend lekker uit.
Onderweg er naar toe weer een beetje een omweg gereden. Eerst gingen we even naar Lelystad om wat te winkelen. Parkeren was geen probleem en we hebben daar heerlijk rond gelopen. Niet veel gekocht dit keer. Daarna door naar Biddinghuizen. Wat een lange rechte wegen maken ze toch in de polder. 🙂

Uitzicht op het IJsselmeerUitzicht op het IJsselmeer

We hebben een mooi plekje op de camping. Dit is wel een heel grote camping. We hebben een flinke wandeling over het park gemaakt en zijn nog lang niet alles tegengekomen.

Op de camping

De volgende dag lekker veel zon. We zijn gaan fietsen naar Elburg. Een leuk vestingstadje op zo’n 2 kilometer van het park. Een heel leuk stadje om een keer te bezoeken. Leuke straatjes en genoeg te zien. Het waaide wel erg hard dus op de terugweg was het wel even flink doortrappen. Maar daarna konden we ook weer meteen aan de koffie. Daarna nog een tijd lekker gelezen in de zon en om half zes nog even buiten gegeten. Daarna ging de zon te ver weg en werd het snel te koud om buiten te blijven zitten. Binnen hebben we echter genoeg plek, dus daar hebben we de avond weer lekker doorgebracht.

Poort in ElburgMooie gevels
LeeuwenkopVolop bloemen in een straat in Elburg

We hebben vlak voor dit weekend ook een nieuw fototoestel gekocht en daarmee hebben we ook verschillende dingen zitten proberen. Hij werkt echt veel beter dan de oude die we hadden. Het wordt nog leuker om foto’s te maken.

Op zondag was het zo mogelijk nog mooier weer. We hebben wel lekker uitgeslapen maar zijn daarna gaan fietsen langs de dijk. Wat een hoop mogelijkheden heb je daar om langs het water te recreëren. Alleen jammer dat de hond er niet bij mag, dus normaal hoeven wij daar niet te komen. Nu was het even langs het water lopen geen probleem en fietsen sowieso niet. Leuk om te kijken naar het kitesurfen. Dat ging lekker hard want er stond ook een flink windje. We gingen gelukkig heen pal tegen de wind in dus toen we dat zat waren gingen we heerlijk met de wind en de zon in de rug terug.

Veluwemeer

Verder die dag niet al te veel gedaan en ’s avonds lekker tv gekeken.
De volgende morgen op ons gemak alles opgeruimd en rond 11 uur vertrokken we weer richting huis. Onderweg nog wel lekker even aan de kant gestaan.
Wij hadden dit weekendje trouwens gevonden via de website Gratis.101tips.nl. Als je lid bent van de nieuwsbrief weet je altijd wat er te vinden is.
Dit was in ieder geval weer een leuk gratis weekend weg op Vakantiepark Rivièra Beach!