De eerste rit

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 03/09/2009

We gaan de camper ophalen.
Eerst krijgen we een complete uitleg, en dan kunnen we er eindelijk mee weg!
We gaan hem bij verschillende mensen laten zien natuurlijk, en donderdag 3 september na het avondeten gaan we voor de allereerste keer met de camper weg!

We willen eigenlijk naar Camping Vogelenzang, maar daar worden geen honden toegelaten. Dan rijden we maar door naar Solassi in Noordwijkerhout en daar gaan we onze eerste nacht in de camper doorbrengen!
En alles maar eens uitproberen, het eerste eten smaakte in ieder geval prima, mede omdat het al 8 uur ’s avonds was doordat we niet in Vogelenzang konden staan.

Helaas zijn we door de spanning 🙂 vergeten het fototoestel mee te nemen.

Vrijdagochtend zijn we van de camping Solassi weggereden, op weg naar Velsen Wijk aan Zee. We hadden de navigatie op kortste route gezet zonder snelweg.
Dat leverde heel mooie, maar ook smalle, wegen op. Het was een leuke rit en voor Wim meteen een uitdaging om te rijden met de camper onder verschillende omstandigheden.
In Velzen stonden we vlak aan het water en konden de grote zeeschepen goed zien in- en uitvaren naar de Noordzee. ’s Middags scheen de zon een beetje en zijn we over het strand gaan wandelen. Er waren daar heel veel kitesurfers bezig en dat was leuk om te zien. Ondanks het zonnetje was het best fris want het waaide erg hard. Wel leuk voor de surfers natuurlijk.
’s Avonds begon het nog harder te waaien en heel erg hard te regenen. Dan merk je pas hoe onbeschut je dicht bij de Noordzee staat. De camper stond echt wel aardig te schudden. Gelukkig ging er later nog een grote camper naast ons staan die de ergste wind tegenhield.
Daar in Velzen hebben we ook ‘s nachts geslapen, met nog veel regen op het dak, en de volgende dag zijn we naar huis gegaan.
Dat het dak niet lek was dat wisten we nu ook zeker want na al die regen was er binnen geen drupje te bekennen.

Dit was ons eerste korte ritje met onze nieuwe camper en het beviel prima.