De Franse kust (5)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Frankrijk
Datum: 07/08/2018

Vanochtend laat wakker en na het ontbijt gaan wandelen naar de kleine ruïne van Vieux-Port. Het is een aardige wandeling en vlak voor het dorpje Aizier kun je een stuk afsnijden door een bospad te nemen. We twijfelden even maar kwamen precies bij het Maladrerie Saint-Thomas-Becket uit. Best interessant om dat eens te bekijken. En te lezen op alle borden waar mensen met lepra vroeger mee zaten.

Maladrerie Saint-Thomas-Becket

Daarna weer terug lopen en de lunch nuttigen. Het is broeierig warm en dus lekker om even te gaan rijden.

Eerst reden we naar Pont-Audemer en hebben daar wat rondgelopen. Toch niet zo bijzonder als we dachten.
Daarna was het al laat en wilden we nog een Chateau bekijken. Normaal mag je er zo bij maar nu was er een speciaal evenement en moest je entree betalen. Dat hebben we niet gedaan vooral omdat we nog maar weinig tijd hadden voor sluiting. Wel jammer want het leek een mooi kasteel om te bekijken.
En er was nog een kasteel waar we niet op het terrein mochten.

Nog een kasteeltje

Toen naar Falaise gereden om een oud kasteel te bekijken. Het ging toen heel erg hard waaien en regenen en dus hebben we de camper op de camperplek in dat stadje gezet en gaan we morgen het kasteel bekijken. We zien wel de muur al want daar staan we nu naast.

camperplek bij Falaise

We beginnen de volgende ochtend na het ontbijt met een wandeling langs het kasteel en door het stadje. We kunnen overal lekker wandelen en foto’s maken behalve in het kasteel zelf want daar mogen geen honden in. Maar er is ook buitenom en op de binnenplaats is genoeg te zien. Daarna buitenom een rondje gelopen en als laatste zijn we nog even door het stadje gaan wandelen.

Kasteel in Falaise

Stadje Falaise

Hierna zijn we op pad gegaan naar Ducey-Les Cheris. Daar willen we op de camperplek slapen om morgen naar Mont-Saint-Michel te gaan. We hebben deze uitstap maar vervroegd op de route en rijden dan weer terug om er zeker van te zijn dat we dit in ieder geval zien. Als we onze route gewoon volgen zouden we wel eens te laat kunnen zijn en is de vakantie opeens om.
Het is een langere rit maar dan hoeven we morgen maar kort te rijden naar de parkeerplaats en kunnen we vanaf daar gaan wandelen. Jammer dat honden niet in de shuttle bus mogen maar wandelen is goed voor een mens en je ziet onderweg ook nog eens dingen.
En als we moe terug komen dan kunnen we daar overnachten. (Beter dan eerst overnachten en dan na terugkomst moe weg moeten rijden. of nog een nacht blijven)
Onderweg nog wel getankt en boodschappen gedaan maar verder niet veel gezien. Hoofdzakelijk allemaal groene gebieden.
We staan nu op de camperplek waar eigenlijk niets aangegeven staat voor campers. Maar bij de plaatselijke VVV die hier aan de overkant is zeiden ze dat het geen probleem was. Dus lekker slapen en dan morgen weer veel wandelen.

Dan is het 9 augustus en dat is voor ons de dag van Mont-Saint-Michel.

Mont saint michel

Eerst ontbijt en dan rijden we naar de parkeerplaats voor de campers. Die daar dus ook mogen overnachten. Helaas begon het in de nacht te regenen en dat was ’s morgens ook nog bezig. Buienradar controle gaf aan dat het rond 3 uur droog zou worden bij Mont Saint Michel dus we besloten toch maar te gaan voor het bezoek. We waren er rond half twaalf en hebben geluncht en wat dingen in de camper gedaan tot de regen voorbij was.
Daarna lopend naar de berg en daar genoten van alles wat er te zien was. Het was echt een leuk uitje maar wel erg toeristisch. Vooral het onderste deel waarvan we een deel niet eens gezien hebben. Wij gingen eigenlijk niet de hoofdingang in maar aan de linkerkant. Per ongeluk eigenlijk en uiteindelijk een leuk begin want we kwamen op mooie plekken die helemaal niet druk waren. Heel anders dan in de hoofdstraat na de hoofdingang.

met eb met vloed

Totaaloverzicht

Aan de voorkant Binnen bekijken

De vloed zou om half 7 op zijn hoogste punt zijn maar dat viel ons nog tegen. De berg was echt niet helemaal ingesloten door het water. Eigenlijk bleef de hele lange voorkant gewoon droog.
En we hadden het zelf ook de hele tijd droog met zelfs veel zon. Een heerlijke middag en pas tegen achten waren we weer thuis. Met heel moeie benen.