Denemarken 2022 (3)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Denemarken
Datum: 16/07/2022

Vandaag een paar dingen op het programma. Eerst rijden we naar Landgoed Skovsgaard op Langeland maar we hebben al snel door dat het niets voor ons is. We maken wel een foto van het kasteel daar maar gaan dan weer verder.

Landgoed Skovsgaard

Ook wilden we de wilde paarden bekijken die daar in de natuur rondlopen en toen we op weg waren naar Dounsklint zagen we ze in de verte lopen. Dus eerst maar naar een parkeerplaats gereden en daarna gelopen naar de paarden. We hoefden ze dus niet te zoeken en we konden ze goed zien en het was leuk om te doen.

Wilde paarden

Daarna dus doorgereden naar Dounsklint aan het puntje van het eiland. Een mooie klif om te bekijken. Het waaide daar erg hard en een jas was wel nodig. We liepen eerst naar links en hebben er ook mooie stenen gevonden.

Kliffen

Daarna hebben we geluncht en moesten we ook nog even naar rechts want we waren er nu toch. Aan die kant kwam je uit de wind en was het heerlijk in de zon. We hebben de kussens gehaald (stenen liggen niet lekker) uit de camper en zijn lekker in de zon gaan zitten de rest van de middag. Het was zo’n lekker plekje op de rotsen aan het water.

aan het water

Daarna ook nog in de camper warm gegeten. Toen wilden we echt weer op pad gaan en omdat er nog wat kleine dingen waren hebben we die ook nog gedaan. Bij het natuurcentrum hebben we nog even foto’s gemaakt van de houten paarden die daar staan.

speelgoedpaarden bij natuurgebied

Daarna naar een grafheuvel uit de steentijd. Het Hulbjerg Ganggraf van 5000 jaar oud. Daar kun je ook zelf inkruipen en het van binnen bekijken. Wel leuk om te doen.

Hulbjerg Ganggraf

En daarna ook nog naar een Vikinggraf maar dat stelde eigenlijk niets voor. Het was erg overwoekerd met onkruid en je kon er zo niet veel van zien. De natuur eromheen zag er wel heel mooi uit.

Vikinggraf

Voor de overnachting zijn we opnieuw beland op Freizeitpark Tullebolle waar we gisteren ook al stonden.

De dag erop rijden we eerst naar het stadje Svendborg waar we het centrum en de haven even gaan bekijken. Wel leuk maar rustig, waarschijnlijk omdat het zondag is. Ook nog over een kunstmarkt gelopen maar niets gevonden dat we leuk vonden.

Svendborg

Beelden in het stadje

Daarna reden we naar een parkeerplaats aan het water waar we de hele dag verder gestaan hebben tot na het avondeten. Even lekker ontspannen.

parkeerplaats aan het water

Later op weg naar een camperplaats reden we eerst nog even langs de grootste zwerfkei van Denemarken, Damestens. Het is inderdaad een zeer grote kei die daar ligt. We hebben het niet nagemeten maar hij is 46 meter in omtrek en 12 meter hoog en hij weegt 1.000 ton.

grote zwerfkei

De overnachting doen we in Nyborg op de rasteplads.
Morgen rijden we nog even een klein stukje terug voor het stadje Nyborg zelf.