Denemarken, Mors

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Denemarken
Datum: 19/06/2014

Vannacht heeft het heel erg gestormd en vanochtend ging het ook nog flink tekeer. Toen we weer reden kon je ook maar slecht door het voorraam kijken ook al had er een scherm opgezeten tijdens de nacht. We zijn op de eerste de beste parkeerplaats maar even gestopt en heb ik de voor- en zijramen helemaal schoon gemaakt. Even alle ramen schoonmakenLater hebben we ook gezien dat echt de hele camper ontzettend onder het zand zat en heel smerig is. Alle andere ramen en handvatten hebben we ook maar even schoongemaakt later want het was echt verschrikkelijk. De rest komt wel een keer.

Daarna zijn we gereden naar een klif waar we het laatste stuk naartoe zouden wandelen. De weg naar de plek om te staan was erg slecht en ook anders dan de navigatie aan gaf. Die hield de oude route aan en die bracht ons op het erf van een prachtig nieuw gebouwd huis. Maar daar moesten we dus niet zijn en de weg liep daar ook niet verder. Een andere route lukte wel, maar toen we naar de klif wilden lopen zijn we na zo’n 25 meter gestopt en hebben we besloten het niet te doen. Het stormde nog erg en we hadden pal tegen wind. Het pad om te lopen was mul zand langs het water en dat water spatte ook nog erg. Dit was niets en een andere klif stond ook nog op het programma.

Het kasteelHet kasteel door de poort gezien

Na de koffie besloten we maar om naar een kasteel te rijden. We hebben bij dit kasteel lekker kunnen wandelen om het kasteel en door de tuinen ervan. In het kasteel kijken was ook mogelijk maar de hond mocht niet mee dus dat hebben we maar niet gedaan.

Daarna reden we naar een parkeerplaats vlak aan het water waar we even zouden staan. Maar omdat het een goede plek was en de zon lekker scheen zijn we er de rest van de middag gebleven en hebben daar ook lekker gegeten.

Uitzicht vanaf de parkeerplaats

Toen zijn we naar het eiland Mors gereden en zijn naar een grote klif gereden. Grote parkeerplaats dichtbij en heerlijk gewandeld in de avondzon. Wat een schitterende klif is dat om tegen aan te kijken vanaf de onderkant. Je schijnt er ook naar fossielen te kunnen zoeken maar we hebben niet veel bijzonders gevonden. Wel een mooie steen die doormidden was gebroken met een prachtige binnenkant. Daarna ook helemaal naar boven gelopen. Of eigenlijk meer klimmen, want het is wel steil. Een geweldig uitzicht was het resultaat. Toch tevreden dat we dat even gedaan hadden.

Klif van de zijkantDe klif in de hoogte

Het uitzicht bovenopDe klif kijkend naar beneden

We wilden op de camperplek bij een boer gaan staan op hetzelfde eiland Mors en het zou 50 Kronen kosten. We kwamen op het adres aan Een mooi privéstrand voor de nachten zagen een plek aan de rand van de weg waar met stenen wat plaatsen waren gemaakt en het leek ons dat dat de plekken waren. Niet zo mooi maar het was al laat en slapen lukt dan ook wel. Maar toen ik het bij de boer vroeg vertelde hij (of eigenlijk meer gebaren want Deens is moeilijk en Engels of Duits lukte hem niet echt) dat we het laantje tussen de stenen door moesten rijden en aan het einde moesten we maar links of rechts gaan en een plekje innemen.
Dat deden we en er stond niemand. Een prachtige strook langs het water. We kozen een plekje en hadden dus op deze manier een privé strand. Een nacht een privé strand voor 50 Kronen is echt niet vervelend. We hebben het heerlijk gehad daar.