Duitsland Eifelgebied (1)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 04/09/2014

Vertrokken richting Duitsland voor een bezoek aan het Eifelgebied. Maar omdat het mooi weer is zijn we de eerste dag niet verder gekomen dan de dagcamping bij de Utrechtse heuvelrug. We hebbenDagcamping op de utrechtse heuvelrug daar de hele middag gestaan in de zon en ook ’s avonds gegeten. Daarna doorgereden naar de camperplaats in Heteren waar we tot de volgende ochtend gestaan hebben. Een mooi plaatsje om te overnachten. ’s Morgens nog gewandeld rondom een kasteeltje en een soort van slotgracht.

De volgende dag zijn we verder gereden en al snel waren we in Duitsland. Een paar keer even gestopt voor koffie en een broodje. Het Eifelgebied hebben we nog steeds niet bereikt. We wilden toch maar even stoppen om lekker te rusten en dus zochten we een camperplaats op. Eentje niet te ver weg.
We zijn nu bij camperplaats Schloss Wickrath en dat is ook een mooie plaats. We staan hier vanavond met 4 campers op een rij. We hebben hier leuk kunnen wandelen.

de camperplaats vlakbij het kasteelDe ingang van het kasteel
Het kasteelDe zon gaat onder

Dan toch echt verder richting de Eifel. We zijn naar Heimbach gegaan en daar staan we nu op de camperplaats. Het is druk hier want bijna alle plaatsen zijn bezet. ’s Middags zijn we naar het dorpje gaan wandelen en zijn we omhoog gegaan naar slot Burg Hengebach. Erg leuk om te doen en het ziet er erg mooi uit. Je hebt een prachtig uitzicht vanaf de toren. Leuk dat je zomaar overal mag lopen en kijken. Toen we op de terugweg waren begon het na de zonneschijn een beetje te regenen. Het dakluik stond weer eens open dus we hoopten dat het niet te hard ging. Maar het bleef bij wat spetteren. We moeten er toch aan denken dat het beter is het dakluik dicht te doen als we weggaan. Het kan zomaar gaan regenen ook als je dat niet verwacht. Daarna lekker een milkshake gemaakt en wat lekkers erbij gegeten. Heerlijk!
Op de camperplaats zijn we lekker gebleven en we vermaakten ons prima.

Het stadje heimbachDe ingang toegangspoort
Het kasteelKasteeltoren

Toen was het alweer 7 september en na het ontbijt besloten om bij Heimbach nog een wandeling te maken. We gingen een rondje om het water maken (niet te veel klimmen) en dat was een prachtige route. De wandeling was ongeveer 8 kilometer en had vele mooie uitzichten.
Het het was ook lekker wandelweer. We waren dan ook niet de enige die aan het wandelen waren.

Mooie wandeltochtLangs het water

’s Middags hebben we de wc-tank en de grijs watertank geleegd en de schoon watertank weer vol gemaakt en zijn we weer van de camperplaats vertrokken. Verder naar het zuiden via mooie routes en haarspeldbochten. Leuk zulke wegen rijden. Zo heel anders dan Nederland. Onderweg op een mooie plaats met weids uitzicht nog even koffie gedronken.

Mooi uitzicht onderweg

Daarna doorgereden naar de camperplaats in Schleiden. Een plaats op het parkeerterrein van het zwembad. We stonden er met drie campers. Een mooie rustige plek om te overnachten. Er zijn eigenlijk twee plaatsen. De grote parkeerplaats naast het zwembad is volgens de bordjes de officiële plaats maar ook op de andere parkeerplaats kun je met de camper overnachten.