Duitsland Eifelgebied (3)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 10/09/2014

We zijn weer verder gereden en eerst naar het plaatsje Bernkastel gereden. Daar hebben we gezellig door het centrum gelopen. Een heel leuk stadje om te bezoeken met oude gebouwen. We wilden nog camperpasta kopen maar de winkel waar het in de etalage lag was helaas dicht. (Camperpasta is macaroni in de vorm van kleine campertjes.)

Vakwerkhuisjes in overvloedLeuk steegje

muurschilderinggrote kerk

Uiteindelijk zijn we naar de camperplek in Fell gereden vlakbij de mijn. Die mijn bezoeken we morgen pas omdat het nu al wat laat is. Wel heb ik met de hond nog een rondwandeling zelf gedaan waar je verschillende informatie punten onderweg kreeg over de mijningangen. Het was een leuke route maar wel erg klimmen en dalen. Dat belooft wat voor morgen.

De camperplaatsMijnwagentjes

Afgesloten ingang van de mijnMijnafval

De volgende dag hebben we dus de mijn bezocht en een rondleiding gekregen. Jammer dat de gids alleen Duits praat en er ook geen poging was het wat duidelijker te maken voor buitenlanders. En we waren met meer Nederlanders dan Duitsers in de groep. Evengoed was het leuk om mee te maken en was het een aardige wandeling in de grot.

In het museumDe gids van de rondleiding

De helm is niet voor nietsDonkere gangen

Toen scheen de zon en hebben we daar even van genoten door lekker bij de camper te zitten. Maar lang duurde dat niet want er kwamen weer kleine wolkjes voor de zon. Daarom zijn we toen weer verder gereden naar de plaats Trier. Daar wilden we ook even kijken maar veel hebben we er uiteindelijk niet gedaan. Anneke wilde voor de nieuwe hobby, mozaïeken, nog even kijken bij Tedi en Kik en dat hebben we wel gedaan. Weer wat leuke dingen erbij. De camperkastjes zitten nu bijna allemaal vol. 😉

Daarna wilden we naar de camperplaats bij een ruïne in de buurt. Maar de navigatie liet ons in de steek en stuurde ons over een weg die zo smal werd dat we er echt niet door konden. We zijn een stuk achteruit gegaan en zijn gekeerd. Via een andere weg nog eens geprobeerd maar kwamen weer op te smalle wegen. Dus toen maar besloten naar dezelfde camperplaats te gaan als afgelopen nacht en teruggereden naar de camperplaats bij de mijn. Staan we er gewoon nog een nachtje en het is een mooie plaats dus geen probleem.

De volgende dag is het mooi weer met veel zon. We gaan richting Irrel en naar de waterval kijken (die eigenlijk gewoon een stroomversnelling is). Onderweg lekkere broodjes gekocht en bij de parkeerplaats konden we heerlijk buiten zitten in de zon en de broodjes eten. En zo hebben we een lange tijd lekker in de zon gezeten. Toen zijn we gaan lopen naar de waterval. Erg mooi gebied om te lopen en mooie foto’s gemaakt.

watervalwaterval dichterbij

Er lag ook een mooie rots die ze voor Halloween wel oranje hadden kunnen maken. 😉
pompoen rots

Daarna naar een ACSI camping gegaan (Camping Sudeifel in Irrel) om verder van de zon te genieten en weer eens lekker te douchen.
De dag erop (13 september) was het niet zo zonnig als gehoopt dus besluiten we niet op de camping te blijven en rijden weer verder. We wilden eerst nog even een korte stop maken om de Duivelskloof “Teufels schlucht” te bekijken. Die was snel gevonden want hij is ook dicht bij Irrel waar we al waren. Wat ziet dat er prachtig uit en de wandelroute daar verder is ook constant heel erg mooi. We zijn er dus niet maar even geweest maar hebben er twee uur gelopen en gekeken. Als je daar in de buurt bent moet je er zeker even een bezoekje aan brengen. De foto’s zijn al mooi maar in het echt is het allemaal nog veel mooier.

Overzicht aan het begin

In de kloofErtussenin

brede padenmeer en hoge rotsen

Mooie rotsenuitzichten

Daarna zijn we weer verder gaan rijden. We wilden nog even langs de Kik dus even gekeken of die op de route lag. En dat was zo. De routes waren weer langs leuke en spannende haarspeldbochten. Ik word er al wat handiger in want het is toch lastig om vaart te houden in de binnenbocht. Ga je te langzaam dan is het lastig om weer op gang te komen. Althans met ons oude campertje. 😉

We zijn in Bitburg in de winkelstraat gaan wandelen waar een lokaal orkest ook nog aan het spelen was. En later nog een korte wandeling gaan houden naar een oude burcht. Altijd leuk om te bezoeken en de toren te beklimmen. Het was leuk om te doen. Daarna was het al etenstijd en zagen we teruggekomen bij de parkeerplaats iemand met pizzadozen lopen! Daar hadden we opeens ook wel trek in en die hebben we gehaald en in de camper opgegeten. Een heerlijke maaltijd.

hoempapa muziekoude toren

Daarna de dichtstbijzijnde camperplaats opgezocht en dat was Stellplatz Deudesfeld. Een gratis camperplek die er echt goed verzorgt uitziet. Alles aanwezig wat je zoekt. En nog mooi gelegen ook!