Duitsland Eifelgebied (5)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 16/09/2014

We gaan langzaam aan richting Nederland rijden.
Eerst even langs een hobbywinkel in Daun gereden. Ze hadden mooie spullen maar allemaal wel vrij duur. We hebben er wel een nieuwe mat gekocht voor bij de camper. We kwamen er laatst achter dat we onze mat op een camperplek hadden laten liggen. Over het hoofd gezien bij het wegrijden.
Daarna onderweg broodjes gekocht en opgegeten in het zonnetje terwijl we op een camperplek stonden. Dat was toevallig omdat we een parkeerplaats opreden waar dus ook een camperplaats was.

De koffie is bijna klaar

We zijn daar een uurtje gebleven en toen zijn we weer verder gereden. We staan nu op de camperplaats in Schleiden. Pas toen we er aan kwamen rijden hadden we door dat we hier op de heenweg ook gestaan hadden. Maakt niet uit het is een mooie plek. Sommige camperaars zetten de camper op de kleine vakken vlak voorbij het zwembad, maar de camperplaats is eigenlijk op de grote parkeerplaats vlak voor het zwembad. Maar het lijkt erop dat de buurt er geen probleem mee heeft waar je de camper neerzet. Wij houden het wel op de originele plaats. Je staat er prima!

Het scheppingspad

De volgende dag op naar het scheppingspad. Een wandeltocht met verschillende punten uit de schepping van de aarde. Maar eerst even langs de camperplaats in Gemund. Die was het dichtste bij en we waren door al het water heen. Daar konden we makkelijk even vullen. Voor 20 cent hadden we weer genoeg water voor deze laatste dagen.
We waren toen ongeveer om half twaalf op een parkeerplek aangekomen bij het scheppingspad en zijn de route gaan volgen. Een mooie lange route door het bos en langs weilanden. Lekker om te lopen. Het doolhof aan het einde van het pad was al aardig begroeid. Bijna niet meer te zien.
Het hele scheppingspad loopt niet rond dus als je aan het eind bent moet je terug of een andere weg terug kiezen, wij zijn doorgelopen voor de andere route terug. Dat liep lekker langs een betere weg en lekker naar beneden. De route zelf loopt voor een groot deel stevig omhoog over smalle paadjes. Heel mooi maar lastig lopen. We hebben ruim 2 uur over de route en de terugweg gedaan.

omgevingDoolhof begroeid

omgeving met strobalenLeg je oor te luisteren

Daarna de camper op een mooi plekje gezet een klein stukje verderop en hebben lekker in de zon gezeten. Na enige tijd weer verder gereden richting Nederland en we zijn nu op camperplaats An Hallenbad in Ubach-Palenberg. We vinden dit best een mooie plek op een grasveldje langs een rustige weg.
Dan de volgende dag op naar huis met hier en daar nog even een hobbywinkel bezoeken. Anneke wil ook wat meer gaan mozaïeken en dan heb je wel wat spullen nodig natuurlijk. Het was heel regenachtig die ochtend en dan is het een stuk prettiger om naar huis te rijden.