Duitsland-Nederland-België

Uit de categorie: Camper Reisverhalen
Datum: 08/09/2012

Vandaag weer verderrijden. We wilden nog wat winkels afgaan voor hobby artikelen en die hebben we vandaag gedaan. Dat is goed gelukt.
Op weg naar Roermond stond de navigatie weer op kortste route en dat gaf weer een prachtige route door de Limburgse heuvels. Het was voor een deel wel een heel smalle weg voor de camper. Gelukkig kregen we niet te veel tegenliggers. Een paar wandelaars moesten echt in de kant gaan staan anders konden we er niet eens langs en voor fietsers moesten we ook even aan de kant wachten. Altijd angstig wat er moet gebeuren als er een tegenligger komt, maar gelukkig, de twee auto’s die er waren zagen het op tijd en hielden stil op een wat ruimere plek.

Koeien onderweg

Zelfs voor fietsers aan de kantSmalle weg

Camperplaats WaldfeuchtDaarna hebben we de camperplaats Waldfeucht in Duitsland opgezocht. Een camperplaats deels met aparte plekken en deels met grote plaatsen voor meer campers. We stonden op een goed plekje en hebben heerlijk in de zon gezeten want het was weer lekker weer.
’s Avonds na het buiten eten een lekkere wandeling gemaakt naar het centrum van het plaatsje. Het was een leuke lekkere wandeling. Daarna nog even op internet en tv gekeken.

Vandaag zijn de winkels dicht dus veel geld uitgeven kunnen we vandaag niet. We zijn vanuit Duitsland door Nederland heen weer richting België gegaan. Zo ben je eigenlijk erg snel door Nederland heen. En we staan nu op de camping Kempenheuvel in Bree. Een mooie camping met als enige nadeel dat er geen schaduw te vinden is. Soms wel handig maar nu is het weer erg heet. Wel konden we nu dus het nieuwe schaduwdoek (de sunblocker) uitproberen dat we gekocht en op maat gemaakt hebben voor aan de luifel.

schaduwdoekschaduwdoek

Het werkt perfect. Geeft veel schaduw en de wind kan er nog aardig doorheen blazen. Wel hebben we het dubbel gemaakt omdat we enkel nogal doorzichtig vonden en we zijn blij dat we dat gedaan hebben. Het ziet er goed uit. Meer over het schaduwdoek vind je op de pagina een schaduwdoek..
We hebben vandaag heel weinig gedaan omdat het weer erg warm was. Om dan te gaan wandelen is ook niet alles. Weer een paar puzzeltjes gedaan en lekker gelezen en geluierd. Opnieuw lekker buiten kunnen eten en dat terwijl het toch al 9 september is.
Na het eten een rondje gewandeld in de buurt van de camping. Wat steeds weer opvalt is dat alle stoepen en tuinen bij de huizen zo ontzettend schoon zijn. Er ligt helemaal niets en ook onkruid groeit er nergens. Dat is bij ons toch wel heel anders. Ze hebben er hier echt aandacht voor en houden het dus erg goed bij.
Er komt van de week veel regen aan dat betekent dat we morgen richting Hillegom gaan en dinsdag waarschijnlijk thuiskomen.

Vanmorgen tijdens het ontbijt ging het opeens een beetje spetteren. Dat was niet afgesproken. Gelukkig bleef het ook bij een paar spetters en was het verder de dag best lekker weer. We keken wel even op buienradar en het bleek dat de verwachting voor dinsdagochtend toch wel erg nat was. Daarom besloten we maar rustig op huis aan te gaan zodat we niet morgen in de ochtend in de regen moeten vertrekken en rijden. Een leuke route naar Nederland gezocht en rustig binnendoor gereden. Onderweg nog even stoppen. We wilden bij een recreatieplek in een bos gaan staan maar net toen we erop wilde rijden stond er zo’n balk over de weg van max 1,8 meter. Dat ging dus niet lukken en zijn we doorgereden langs dat bos. Even verder een leuke plek gevonden om te parkeren en te zitten. Toen we nog niet zo lang zaten kwam er iemand langs om te vertellen dat we op prive terrein stonden. Het was gelukkig niet erg voor eventjes maar we moesten niet de hele dag blijven staan. Dat waren we ook niet van plan, maar we vonden het wel apart dat zo’n stuk bos van iemand was terwijl er nergens iets stond dat daarop zou wijzen. (Behalve dan een balk die opzij lag en natuurlijk ook dicht had kunnen zitten).
Toen het tegen 6 uur liep wilden we wat eten en waren in de buurt van Zoetermeer. Daar hebben het recreatiegebied Noord AA opgezocht. Een mooie plas met rondom veel parkeergelegenheid. We stonden op een mooie plek aan het water. Zolang de zon scheen was het ook heel lekker warm, daarna werd het minder.
Daarna naar huis en is het weer afgelopen met deze vakantie.