Eifel in 2019 (11)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 18/08/2019

Vannacht heeft het veel en hard geregend en ’s morgens is het droog maar het ziet er nog dreigend uit. De voorspelling bekijkend is het niet best op deze plek maar een stuk zuidelijker ziet het er beter uit dus passen we de route weer wat aan. We gaan eerst langs waterval de kleine Kyll. Althans dat was de bedoeling maar langs de weg die daar loopt is er nergens een goede parkeergelegenheid. We zijn dus maar doorgereden en hebben geen waterval gezien.

Toen door naar Ruine Grevenburg. Helaas was de toegangsweg er naar toe afgesloten voor verkeer en hebben we de camper geparkeerd in het stadje Traben-Trarbach zelf. Om nu bij de ruïne te komen moesten we 134 meter erg steil klimmen en dat zagen we niet zitten. Ook omdat de ruïne nu niet zo heel veel voorstelt. We zijn gezellig door het stadje gaan wandelen. Dat was ook leuk om te doen. We hebben de ruïne wel gezien vanuit het stadje.

Wandelen door het stadje

Na deze wandeling naar burg Landshut gereden en onderweg nog even getankt. Een opgeknapte ruïne die ook hoog staat maar waar je met de camper een heel eind omhoog kan rijden tot een parkeerplaats. Wel smalle steile en bochtige wegen maar leuk om te rijden. De parkeerplaats is zelfs zo hoog dat je wat naar beneden moet wandelen op de heenweg naar het kasteel. Leuk kasteel en prachtig uitzicht daarboven.

Ruine

prachtig uitzicht

We zagen vanuit de hoogte een camperplek aan de overkant en zijn daar later heengereden. Maar het bleek alleen voor overdag parkeren te zijn. Overnachten mocht daar niet. We hebben wel even de wc geleegd want een service station was er wel.
Toen besloten we nog een stuk te rijden en naar de camperplaats in Fell te gaan. Een fraaie grote plaats vlakbij een mijn. We waren hier een paar jaar geleden ook al en op de ruime plekken kun je goed staan.

Vandaag, 19 augustus, laat wakker en de zon scheen. Dat werd dus ontbijt buiten en daarna even lekker blijven zitten in de zon. Pas laat in de middag besloten we verder te rijden. Eerst boodschappen doen en daarna door naar Trier om het oude gedeelte te bekijken. Een parkeerplaats vinden viel nog niet mee maar is wel gelukt uiteindelijk. De camper paste er maar net, maar hij stond netjes aan de kant.

Verschillende gebouwen in Trier

Trier

De (paar) gebouwen die we bekeken hebben zien er prachtig uit. Mooie oude gebouwen. Jammer dat ze soms in de steigers staan want dat is dan op dat moment niet zo leuk. Het onderhoud is natuurlijk nodig maar waarom nou net als wij komen kijken 😉

Op het gebouw Op het gebouw

Na Trier was het meteen al lekker laat geworden en zijn we naar de camperplaats bij de Teufelssleucht (Duivelskloof) gegaan waar we de nacht doorbrengen.

De volgende ochtend gaan we na het ontbijt beginnen aan een wandeling naar de Ireller waterval. We kunnen ook omrijden en vlakbij parkeren maar we hebben wel zin in een wandeling. Het is een prachtig bos om in te wandelen met veel verschillende aanzichten. Wat wel zo was dat de heenweg heel veel naar beneden liep en dat merkten we des te beter toen we weer terug liepen. Toen was het heel veel klimmen.
We zijn bijna drie uur onderweg geweest maar de waterval was erg leuk om te zien en om er foto’s te maken. Je kunt ook lekker op de rotsen klimmen dus voor kinderen is het ook leuk om er heen te gaan. Die vermaken zich daar vast wel.

Ireller waterval

Weer bij de camper aangekomen besloten we daar te blijven staan en niet meer verder op pad te gaan. Lekker rustig de rest van de middag doorbrengen. Kunnen de oude benen ook weer even rusten. Het viel wel tegen dat de zon niet veel door de wolken kwam en nog slechter werd het toen het rond zes uur ging regenen. Geen enkel weerbericht had ons dat verteld.

Gelukkig was het de volgende ochtend weer lekker zonnig. We gingen eerst in de buurt kijken bij de Felsenwieher, een rotsvijver. Het is niet zo groot maar wel leuk om even te bekijken. Mooie rotsen met een vijver in het midden.

Rotsvijver

Daarna vertrokken we voor een kasteel in de buurt van Irrel maar na veel smalle wegen bleek het kasteel niet bereikbaar te zijn en parkeren kon ook nergens makkelijk. Dus dat was jammer.
bij het museum

Toen naar het Westwal museum maar dat blijkt alleen op zondag van 14:00 tot 17:00 open te zijn. Dat is niet veel en aan de buitenkant valt niet heel veel te beleven. We konden er wel even lekker buiten zitten in de zon en hebben daar onze lunch genomen.