Eifel in 2019 (2)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 22/07/2019

Vlakbij de camperplek was nog een klein kasteel maar dat bleek privé bezit te zijn en we zijn er alleen langsgereden. Je mocht het terrein niet op en van ver zag je er niet veel van. Dus toen doorgereden naar de KakusHole bij Eiserfey. Een prachtig stukje natuur om te lopen en om in de grotten te kijken en te lopen is ook een leuke belevenis. We hebben er een aardig tijdje doorgebracht.

KakusHole bij Eiserfey

Daarna naar Bad Munstereifel gegaan. Dit is een mooi stadje waar het leuk wandelen is en er is een aardig kasteeltje. Met een mooie muur gedeeltelijk om het stadje.

Bad Munstereifel

Daarna zijn we terug gereden naar de camperplek bij de Bruder Klaus Kapelle. Daar stonden we gisteren ook prima en we waren er niet ver vandaan.

Dan is het 23 juli en wilden we in Althenar een oude burcht gaan bekijken maar het lukte niet om ergens in de buurt een parkeerplaats te vinden waar de camper goed kon staan. Er was wel een grote parkeerplaats in dat stadje maar daar konden we door een hoogtebalk niet op. (Verboden voor campers stond er ook.)

Bad Neuenahr

Toen zijn we gereden naar Bad Neuenahr wat ook weer een leuk stadje was om te bekijken. Een gezellige plaats met ook nog een oud kasteeltje bovenin. Rond twee uur hadden we best honger en hebben op een terrasje een pizza gegeten. Uiteindelijk zijn we aangekomen op de camperplek Parking du Balancier in Königswinter. Niet zo’n erg mooie plaats maar voor alleen een nacht goed te doen.

De volgende dag hebben we geparkeerd bij een oud klooster waar er op het terrein ook een ruïne is van een oude kerk. Alleen een klein deel van het begin van de kerk staat er nog en verder kun je de fundering nog zien.

Heisterbach

Verder kun je daar wandelen over het terrein en kun je ook veel mozaïek werkjes zien langs de kant van de weg.

Mozaïeken langs de kant

Daarna zijn we gereden naar Drachenfels waar een mooi kasteel staat en een oude ruïne. Met de navigatie was het niet mogelijk om er te komen en ook de borden gaven aan dat ik niet verder kon komen met de camper. Maar opeens bedacht ik me dat er een treintje reed en zag ik een bord dat wees naar het stationnetje. Daar stonden we vlak bij. Dus even verder gereden onder het viaduct van de snelweg en daar de camper geparkeerd in de schaduw.
Toen naar het treintje gelopen en twee kaartjes gekocht om naar de ruïne en het kasteel te gaan. Eerst zijn we helemaal naar boven gegaan naar de ruïne.

ruïne

uitzicht bovenop

Leuk om te bekijken al was er een wandelweg afgesloten in verbandlevensgevaarlijk met instortingsgevaar. En deze weg liep naar de ruïne dus nu kon je niet vlakbij de ruïne komen omdat je die weg niet in mocht. Gelukkig zag ik later op de plattegrond op mijn gsm dat er ook een andere weg naar de ruïne liep achter het restaurant langs. Dus hebben we dat gedaan en de ruïne op de top goed kunnen bekijken.

Toen weer naar het treintje en een halte naar beneden mee gereden en het kasteel gaan bekijken. Daar moest je apart een kaartje voor kopen wat we niet verwacht hadden. Maar goed, je bent er nu toch.
Het was wel een prachtig gebouw en ook binnen kon je rondkijken in een groot aantal kamers.

kasteel

kasteel binnenkant

Daarna zijn we naar Unkel gereden naar de camperplaats am Kindergarten. Daar aangekomen bleek er een kermis in opbouw te zijn. We konden nog wel bij de loosput en dus konden we alles even verschonen en vers water innemen. We konden wel het terrein op en hebben de camper aan de andere kant van het terrein gezet omdat we dat ook wel een mooi plekje vonden.

’s Avonds kwam er iemand langs die vertelde dat we er best mochten blijven staan die nacht maar de volgende ochtend om 7 uur zou er worden begonnen met de opbouw van een grote feesttent. Die zou vlak achter de camper komen dus we moesten voor die tijd weg zijn. (Of we moesten een week blijven) Erpeler Ley Plateau overnachtingsplekVroeg opstaan zagen we niet zo zitten dus heb ik even rondgekeken op de plattegrond en we besloten te kijken op de Erpeler Ley Plateau. Een grote parkeerplaats bij een uitzichtpunt.
Daar aangekomen merkten we dat we er prima konden staan en hebben daar de nacht doorgebracht. Voor het eerst zelfs met alle ramen en de deur wagenwijd open omdat het gewoon veel te heet was in de camper.
De avond hebben we trouwens doorgebracht op een lekkere ligbank op het uitzichtpunt en daar hebben we het helemaal donker zien worden met hier en daar de lampjes in de verte die aan gingen.