Eifelvakantie 4

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 09/07/2011

9 juli 2011
Het was weer een tochtje met wat hellingen. In Koblenz binnendoor was er eentje die ik alleen in de eerste versnelling naar boven kon. Toch wel een beetje eng als het zo steil gaat. En dan ook nog smal, je moet er niet aan denken als je weer naar beneden moet omdat je niet verder kan.
Gelukkig ging het allemaal wel en het maakt de vakantie wel spannend zo 🙂
Brug onderweg
Bij Koblenz
Verder kwamen we op een camping waar nog maar 1 plek vrij was. Je denkt dan dat er wel meer zijn maar dat ze een bepaalde plek kwijt willen voor een nacht maar even later stond er ook een bordje aan de poort met ‘vol’ erop dus waren we echt de laatste.
Camping volEn toen we helemaal geinstalleerd stonden met luifel en al uit, waren er nogal veel kleine beestjes die uit de boom kwamen. Geen vliegjes want ze konden niet vliegen maar wel zaten er vele op je T-shirt, de stoel en in het koffiekopje.
Dat kon dus niet en daar wilden we niet blijven staan. Dus terug naar de receptie en we hebben een andere plaats gekregen en ze zouden de reservering van die plaats omzetten naar een andere plek. Hoe weet ik niet, maar wij staan nu in ieder geval op een betere plek met alleen zon uit de lucht en geen zwart ongedierte meer. Heel netjes opgelost van de beheerder.

10 juli 2011
In de planning staat een fietstocht omdat het in de buurt vrij vlak is. (Hebben we gelezen)
Gelukkig schijnt de zon volop dus gaan we lekker op pad. Eerst nog veel straatjes met huizen welke niet zo interessant zijn. Daarna vonden we een fietspad langs de Rijn. Dit is weer lekker en leuk fietsen. We zijn ver doorgereden en daarna weer terug over dezelfde weg. Mooi inderdaad om te fietsen en maar enkele kleine stijgingen (en afdalingen) in de stadjes.
Uitzicht langs de route
Langs de fietsroute
’s Middags begon het te spetteren en dat bleef zo tot 6 uur. Niet echt een plas water maar om te wandelen wat minder.
Na het eten zijn we toch weer uit wandelen gegaan en hebben nog een leuke wandeling in de omgeving gedaan.
De wandeling werd toch nog een beetje nat omdat er toch nog een bui overkwam toen we aan de overkant van het water liepen. Snel terug kon niet. Wel een lange tijd onder een boom zitten en genieten van het uitzicht. Maar zoals meestal stopt een bui niet als je er op wacht. Dus zijn we toch maar terug gaan lopen en stopte het met regenen toen we bij de camper waren.
Regendruppels in het water
Morgen weer een stukje terug en gaan we eerst een stukje over de snelweg om niet weer in hele kleine straten te rijden door Koblenz.

11 juli 2011
Zoals de bedoeling vandaag weer verder gereden met ons rondje. Eerst over de snelweg een stuk om voorbij de stad te komen. Ook deze snelwegen zijn nu niet zoals we gedacht hadden. Veel stroken met verschillende richtingen, snelweg op, maar weer snel eraf, andere op en weer een middenbaan moeten nemen omdat de andere weer anders lopen.
Na de stad dan ook snel weer van de snelweg af en lekker binnendoor gegaan. Eerst nog boodschappen gedaan onderweg en lekkere broodjes gehaald. Daarna weer door, opweg naar de volgende camping. Prachtige wegen en uitzichten gezien.
Ergens onderweg
Op de camping is nog plek genoeg. De vorige was vol en hier nog ruim voldoende plek. Waar ligt dat toch aan? Niet aan de voorzieningen want die zijn hier ook prima. We hebben al een klein beetje in de omgeving gewandeld en morgen gaan we wat verder wandelen. Fietsen gaat hier niet gebeuren. Er zijn teveel heuvels en dan rijden we veel te hard naar beneden.