Eifelvakantie 5

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 12/07/2011

12 juli 2011
Vanmorgen schijnt het zonnetje weer lekker en gaan we een wandeling in de heuvels maken.
Vlak bij de camping hadden we een pad gezien wat mooi omhoog liep. En eenmaal erop bleek hij flink lang omhoog te gaan en ook behoorlijk steil. Een moment kwam de gedachte op om maar weer terug te gaan, maar het uitzicht bovenaan is onbekend en wil je toch graag zien.
Uitzicht
Dus maar doorgelopen met rustpauzes erin en we hebben genoten. Boven bleven we op een bredere weg lopen en we besloten alleen omhoog of vlak te lopen zodat de terugweg alleen vlak en naar beneden loopt. Dat ging goed en we vonden ook een dennen hut bovenop een berg waar we gezeten hebben en genoten van het uitzicht. Je kon ook slapen in de hut maar dat hebben we maar niet gedaan.
De berghut naamDe berghut
WandelpadMeer wandelpad
De terugweg ging inderdaad lekker vlot met veel dalingen.
’s Middags begon het te regenen en later ook nog wat harder, maar dat konden we wel een keertje hebben na alle warmte.

13 juli 2011
Vandaag verder gereden naar Gemund bij het nationaal park Eifel. Daar hebben we de camperplaats opgezocht en een plekje gekozen vlak bij het dorp.
Camper vanaf het wandelpad
Het is inderdaad maar een klein eindje lopen en je bent in het dorpje. Leuk om er even te wandelen en wat winkels te bezoeken.
Het dorpje
Jammer dat er vandaag geen zon is en regelmatig is er een lichte vorm van regen. We zijn niet echt nat geworden maar lekker is anders.
’s Avonds zijn we nog een rondje door het bos gaan maken. En ook hier klim je weer regelmatig een eind omhoog. We beginnen er al aan te wennen 🙂
We zijn niet al te ver gegaan omdat het soms al wat harder ging regenen. Morgen gaan we weer richting Hillegom rijden en zit de Eifelvakantie erop. We zullen best nog eens in deze omgeving komen. Het is er prachtig en niet te ver rijden van Nederland. Jammer dat we in het westen wonen en altijd eerst Nederland door moeten rijden.
CamperplaatsCamperplaats

14 juli 2011
Vandaag dus niet veel bijzonders. Gewoon via de snelweg naar huis en onderweg was het eerste stukje nog wel mooi om te rijden (door het nationaal park Eifel) maar daarna werd het al snel wat ‘gewoner’. Wat uitzicht betreft dan want het regende in Nederland heel hard en we stormden bijna van de weg af. Maar de vakantie was in ieder geval geslaagd.