Even over de grens

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland, Nederland
Datum: 17/09/2021

Vrijdag vertrokken we voor een lang weekendje. Eerst langs de Prijsmepper om goedkoop knutselmaterialen in te slaan. Die hadden ze niet. Daarna kasteel Renswoude bekeken. Een mooi gebouw en een prachtige tuin.

kasteel Renswoude

Er stonden ook heel veel paddestoelen:

Paddestoelen

We overnachten op de camperplaats het Turfwegje. Daar sta je altijd wel fijn.
’s Morgens nog een tijdje buiten gezeten omdat de zon nog even lekker scheen. Daarna richting Duitsland voor de Tedi. Laat diegene die we uitgezocht hadden nu net aan het verbouwen zijn. En dus gesloten, dat wordt dus later een andere zoeken.
Wel wat andere winkels bezocht. We moesten wel weer even wennen aan het feit dat ze hier weer mondkapjes gebruiken in de winkels.

We zijn wel blijven staan die nacht op de camperplaats vlakbij. Die was erg vol en we stonden dan ook niet op een officiële plaats maar dat is daar geen probleem
Het was de camperplaats Schuttorf.

De volgende ochtend gingen we richting Geeste waar we Feenwaldchen Cudelina gingen bekijken. Het leek heel wat maar was eigenlijk niets bijzonders. Of nog beter het was niets. Ik zou zeggen ga er niet heen. 😉

Feenwaldchen Cudelina

Daarna niet veel verder het Trink-Wasser-Erlebnis-Pfad Geeste bekeken. Wel aardig om even te doen. Er is tenslotte heel wat voor schoon drinkwater nodig en veel daarvan zie je niet omdat het bijvoorbeeld onder de grond zit.

Trink-Wasser-Erlebnis-Pfad Geeste

Voor de overnachting hadden we de camperplaats in Geeste bij het grote meer in gedachte. Maar het blijkt dat deze nu opeens betaald is voor 8 euro terwijl er verder niet veel veranderd is. Dat vonden we wat veel en omdat we maandag naar Meppen wilden voor de Tedi zijn we daar nu ook op de camperplaats gaan staan. En hele mooie camperplaats en er was nog ruimte.
Kunnen we morgenochtend lopend het stadje in en lekker winkelen.
We nemen wel stroom want dan kunnen we de oven ook weer lekker gebruiken.

Camperplaats in Meppen

Lekker geslapen en de volgende ochtend het stadje in gegaan en naar de Tedi. Lekker geshopt en veel knutselmaterialen ingeslagen. Ook nog even naar de euro shop ernaast maar dat was nu weer niets.
Daarna verder gereden en na de Aldi nog een andere Tedi opgezocht. Daar nog een paar andere dingen meegenomen.
Toen weer richting Nederland. We wilden overnachten op de camperplaats in Nijverdal bij de sporthal. Maar we kwamen eerst wegversperringen tegen en toen we er na een omweg waren konden we het terrein niet op.
Er was een grote brand en er lag een hele dikke gele slang van het water naar de brandhaard. En die liep langs de ingang van het terrein en dus konden we er niet op.
Erger was het voor de campers die er al stonden en de auto’s want die konden dus de parkeerplaats niet af en het was onduidelijk hoelang die slang nog bleef liggen.

Wij zijn verder gegaan en staan nu in Nijverdal op de camperplaats vlakbij Sallandse Heuvelrug. Ook een aardige plek. We staan er deze nacht met drie campers.

Camperplaats in Nijverdal

De volgende dag rijden we eerst door de Sallandse Heuvelrug en daarna langzaam richting Hillegom. Onderweg bij de Laage Vuursche nog een tijd op het dagrecreatieterrein gestaan omdat de zon weer even lekker scheen.
Het was nog een leuk weekend weg met de camper.