Graf Alexander Raesfeld

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 24/07/2012

Vandaag was het weer prachtig weer en we zouden doorrijden naar Duitsland. Onderweg eerst nog even langs de C1000 voor het favoriete voer van Bobby. We hadden te weinig mee genomen voor hem. ’s Morgens hadden we eerst een lekker ontbijtje buiten in de boomgaard. Bij een wandeling had ik ook veel peren gezien, dus het waren toch niet alleen appels die ze hadden.
Toen verder over de grens en op naar een camperplek. We wilden niet te lang rijden en kozen voor Graf Alexander in Raesfeld vlakbij een groot kasteel.

de camperplek

Er was plek voor 8 campers en we stonden er met drie campers. De camperplek moest betaald worden met een automaat maar na betaling kreeg je geen bewijsje van betaling. Het papier was blijkbaar op want je hoorde hem wel iets printen maar je kreeg niets. We hebben zelf maar een briefje geschreven zodat we bij afwezigheid in ieder geval duidelijk maakten dat er betaald was maar dat de automaat niet werkte. We nemen aan dat ze in de automaat ook bijhouden wanneer er betaald wordt.

Een meertje in de buurt De camper staat op een rustige plek

Het was best een goede plek om te staan voor een middag en een nachtje.
’s Middags wat gewandeld en na het eten zijn we een rondje door de stad en langs het kasteel gaan fietsen. Onderweg een Italiaans ijsje genomen (hebben ze dus ook in Duitsland).
Bij terugkomst even gedouched bij de camperplek. Het zou een euro kosten maar er was geen muntautomaat en de douche werkte gewoon dus was het gratis. Lekker om even zo af te koelen.

De volgende ochtend wandelen met de hond en er bleek een prachtig wandelbos te liggen achter het kasteel. Daar zouden we een veel langere wandeling kunnen maken maar de voet van Anneke laat dat nog niet toe. Ik heb er in ieder geval een flink stuk van gezien op het ochtend rondje. Met veel kunstwerken van kinderen die er blijkbaar een Pinokkio thema hadden. En het kasteel zag er ook mooi uit vanuit verschillende hoeken.