Hummelo Kamperland 1

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 09/04/2010

We gaan op vakantie, onze eerste vakantie van het nieuwe seizoen! De zon straalt en Wim heeft de camper al op donderdag gehaald, want er zou iets aangepast worden waardoor de camper beter zou moeten starten. Dit is gelukt! Een accupool zat niet stevig vast (was een klemsysteem) en de camper start nu veel beter.
Al veel ingepakt en in de camper gezet, en vrijdag om 11 uur vertrekken we richting Doetinchem, we hebben om te beginnen 2 nachten geboekt op een Boerencamping in Hummelo.
He, hoe kan dat nou, de navigatie doet niets.
Balen, want zonder navigatie wordt het erg lastig rijden in Belgie en Duitsland! De buurtjes gebeld en die hebben hun navigatie voorlopig niet nodig, dus die mogen wij lenen.

Onderweg een koffie-break.
Wat gebeurt er nu, de vloer wordt nat bij de keuken. Wat blijkt, de leiding die water naar de kraan brengt, is eraf. Je kunt er erg moeilijk bij, maar Wim krijgt het voor elkaar en maakt het weer.
Bij de volgende stop merken we dat we in de wc met onze schoenen in het water staan. Daar blijkt hetzelfde aan de hand te zijn: de leiding is eraf. Waarschijnlijk is dit door de vorst gebeurd. Wim weet nu hoe het moet en klaart ook dit klusje.
Camping in Hummelo
Rond half 4 komen we aan in Hummelo. Een leuke camping, heel rustig, die wordt gerund door een echtpaar. WekkerWe kregen een mooi plekje in de appelboomgaard.
We hadden hier trouwens onze eigen wekker rondlopen. Om half 9 ging hij elke ochtend af!

We hebben een stukje gefietst met Bobby. Hij ging voor het eerst mee in het mandje voorop de fiets. Een beetje eng vindt hij het wel! En Wim vindt het ook wel eng want het is wel zwaar (ruim 10 kilo) aan je stuur.
Bobby op de fiets
Hier blijven we uiteindelijk 3 nachten, maandag rijden we richting Duitsland. Maar eerst even langs CarGlass in Doetinchem want we hebben op de heenweg een steentje tegen de ruit gekregen. De verzekering gebeld en alles was zo geregeld. Toen we bij CarGlass aankwamen hoefde ze niets te zien van papieren want van de verzekering hadden ze alles al binnengekregen. Dat is mooi van de verzekering en van CarGlass. Prima geregeld allemaal. Nu maar hopen dat we verder kunnen zonder nog meer problemen…
We gaan dus naar Duitland richting Kleve, en staan daar uiteindelijk op een bewaakte camperplaats met nog zo’n 15 andere campers. We wilde eerst meer naar het centrum maar de camperplek daar was gesloten.
Het was weer mooi weer, we hebben lekker buiten gezeten op de strook gras naast de camper.
Camperplaats Kleve
Wim is ’s morgens gaan wandelen met Bobby in het vlakbij gelegen park en maakte een aantal mooie plaatjes!
Park in KlevePark in Kleve
Dinsdag vertrekken we weer, we gaan naar Nijmegen.
Daar een parkeerplaats voor de camper gezocht en samen even gewinkeld in de stad. Toen een tante en oom gebeld, en die zijn gelukkig thuis. Daar hebben we ’s middags koffie gedronken en toen zijn we doorgereden naar Beers. Naast de boerderij hebben we de nacht doorgebracht. Een leuke simpele camperplaats voor de nacht.