Hummelo Kamperland 2

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 14/04/2010

Woensdag 14 april rijden we richting Belgie.
Onderweg maken we een flinke sprong: we gaan iets te hard over een hobbel en vrezen even dat we een lekke band hebben, omdat we een raar geluid horen. Maar het andere geluid kwam gelukkig van het slechte wegdek!
We zouden aan het begin in Belgie een plek zoeken maar helaas, de uitgezochte plek bleek door een wegopbreking helemaal niet te bereiken.
‘Kan een keer gebeuren’ dachten we nog en kozen er eentje verderop.
Deze was in gebruik door een festijn in het dorp en kon dus niet gebruikt worden. Dan rijden we maar verder en de derde bleek helemaal niet meer te bestaan. De vierde…. in renovatie! Tot 800 meter en dan waren de wegen weer opgebroken. Ook als we er omheen reden van de andere kant. Leuk!
We waren al bijna bij Antwerpen en een volgende camperplaats was daar voorbij.
Leuk even door Antwerpen rijden. Het was net tegen 6 uur dus lekker druk. Ach met de stroom mee moet kunnen.
En dat ging goed tot de navigatie links wilde en ik niet links mocht en rechtdoor bleken alleen bussen te mogen. Blijkbaar moest ik eerder van die baan af. Maar de bus voor me wees de weg en als hij erdoor kan pas ik ook door die baan. De bussen achter mij bleven ook gewoon volgen dus terugrijden had ook geen zin 🙂
Een stuk verder was de busplaats met heel veel haltes en ik koos maar een lege. De mensen bij de halte hebben we maar laten staan en zijn weer op een weg gekomen waar meer personenauto’s reden.
We kwamen uiteindelijk toch Antwerpen weer uit en kwamen bij de camping. De eigenaar was er al een paar dagen niet hoorde ik van het naast gelegen restaurant. Er waren al meer campers doorgereden omdat je het terrein niet op kon.
Het was laat en we wilden eigenlijk niet nog verder en mochten toen van de restaurant eigenaar op zijn parkeerplaats overnachten. Geweldig want toen konden we eindelijk gaan eten. We vragen ons af of er wel camperplaatsen open zijn in Belgie!!
Op de parkeerplaats bij restaurant
Na een goede nachtrust gingen we weer op weg, dit keer richting Terneuzen. Wim had hobby-boekjes besteld bij een mevrouw, en die hebben we eerst opgehaald. Toen doorgereden naar Hengstdijk.
Een camperplaats voor ongeveer 5 campers, waar we gastvrij ontvangen werden. Een prachtig rustig plekje, tussen de geitjes!!
(Ondertussen begrepen dat deze Camperplek niet meer bestaat)
De eigenaar gaf ons een een kijkje in het gebouwtje, waar mooie bakken stonden met wandelende takken, leguanen en salamanders. Een hobby van hem.
Camperplaats Hengstdijk
Het was heerlijk weer, en we mochten gebruik maken van de heerlijke zonnestoelen op een windvrij plekje. Lekker genieten in april!
Geitjes in de achtertuinAnneke in de zon
We hebben we 1 nachtje gestaan en toen zijn we doorgereden richting Kamperland.
Even tussen de middag een plas-stopje voor Bobby. Anneke laat hem even plassen op de dijk en komt de camper weer binnen. Op de dijk voor koffieEn daar ziet ze Wim met een hevig bloedende wond op zijn hoofd!
Hij liep bij het koffiezetten tegen een openstaand kastje aan. (Had hem zelf open laten staan!) Het deed erg pijn, we moesten eerst even bijkomen. Na wat aspirientjes, een boterhammetje en een kop koffie ging het weer, de pijn zakte en we gingen weer verder.
Op naar de Camping in Kamperland. En we moesten door de Westerschelde tunnel!
WesterscheldetunnelWesterscheldetunnel
Daar in Kamperland, op Roompot Beach Resort, hebben we 3 heerlijk zonnige dagen gehad, veel gewandeld, strandwandeling gemaakt en prachtige schelpen gevonden.
Camping Kamperland
Maandag 19 april gaan we weer naar Hillegom. Wat hebben we het getroffen met het schitterende weer, van de 11 dagen hebben we 10 dagen zon gehad en buiten kunnen leven!
De nachten waren nog koud, sommige zelfs met nachtvorst, maar met het kacheltje hebben we het lekker behaaglijk gehad in de camper.
Ook Bobby heeft ervan genoten

Nog wat extra foto’s van die dagen:
Op het strandBobby houd het in de gaten
Bobby op het grasEen lange dijk