Kastelen en meer in Nederland (1)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 18/07/2020

We gaan dit jaar de vakantie voor het grootste deel in Nederland doorbrengen. We hebben wat kastelen opgezocht die er in Nederland zijn en gaan er eens langs rijden om er rond te kijken. En wie weet wat we nog meer tegen komen.
Deze eerste dag gaan we eerst wat hobbyspullen ophalen bij iemand en daarna zijn we gaan lunchen bij het Hilversumse vliegveld. Daar kun je leuk parkeren en heb je ook nog wat te zien.

Bij het vliegveld

Hierna leek het ons nog steeds mooi weer en wilden we lekker in de zon gaan zitten. Het idee was bij Soesterberg op een plek met verschillende picknick plaatsen maar het was daar erg vol en druk. We zijn toen daar vlakbij naar Vliegbasis Soesterberg Park gereden en daar hebben we ook een mooie plek gevonden waar we zijn blijven staan.
’s Avonds zijn we gereden naar Laren waar we op de camperplaats hebben overnacht.

De volgende ochtend als eerste naar kasteel Groeneveld gereden wat vlakbij de camperplaats was. Bij dit kasteel hebben we de tuin achter het kasteel bekeken en we kwamen er achter dat er veel kabouters verstopt zaten in de tuin. Toen werd het ook een kunst om er zoveel mogelijk te vinden. Leuk ook voor de (klein)kinderen. Het was trouwens ook een prachtige tuin om doorheen te lopen.

Kasteel Groeneveld

Kasteel Groeneveld met de kabouters

Daarna ook de moestuin, met heel veel soorten bloemen, bekeken en gewandeld in de tuin om het hele kasteel heen. Ook dat was allemaal erg mooi.

Bloemen in de tuin

Daarna bij de camper gegeten en toen zijn we even naar paleis Soestdijk gereden. Even wat foto’s vanaf de weg gemaakt.

Paleis Soestdijk

Daarna zijn we verder gereden naar slot Zeist. Deze viel ons een beetje tegen. Ook het grote hek aan de voorkant vinden we er helemaal niet bij passen. We hebben er wel omheen gelopen en wat foto’s gemaakt van de beelden die er stonden.

Kasteel Zeist met beelden in de tuin rondom

Doornse gatAls laatste wilde we naar de dagcamping in Rhenen gaan maar toen we door Doorn reden besloten we bij Doornse gat te gaan staan. Een heel grote dagcamping maar hoe groot ook, er was bijna geen plekje te vinden. Gelukkig op het laatste veld nog wat moois gevonden om te staan en daar zijn we ook tot 8 uur ’s avonds gebleven.
Toen zijn we naar een parkeerplaats gereden bij een sporthal in Doorn waar we de nacht doorbrengen.

De volgende dag gaan we als eerste naar Kasteel Duurstede. Een mooi kasteel maar we konden er niet dichtbij komen want de ophaalbrug stond omhoog. Misschien waren we te vroeg en was hij nog niet open.

Kasteel Duurstede

Daarna zijn we naar de dagcamping in Rhenen gereden. Daar zouden we eerst alleen lunchen en even zitten maar we zijn er tot 20:30 uur gebleven.

Dagcamping bij Rhenen

Daarna naar een parkeerterrein bij een sporthal in Veenendaal gereden en daar overnacht.

Toen kregen we bericht dat er iemand bevallen was (drie weken eerder dan gepland) en mijn vrouw zou de geboortekaartjes maken. Dus die moeten nu afgemaakt worden en verstuurd worden dus we besloten om dan morgen maar even naar huis te rijden en dat werk af te maken.

Eerst rijden we de volgende ochtend nog even naar kasteel Hoekelum want daar zijn we niet ver vanaf. Het stelt niet zoveel voor, het is meer een groot gebouw. Maar wel even lekker gewandeld in het bos er omheen.

kasteel Hoekelum

Daarna nog winkelen in Ede en daarna zijn we naar huis gereden om de kaartjes te maken. (Zie ook de website van mijn vrouw kaartenwinkel.101tips.nl ;-))

De volgende dag zijn de kaartjes af en we gaan weer verder. We rijden een klein beetje om en brengen de kaartjes ook even aan bij de moeder en vader van de nieuw geboren baby. Ze kunnen het nieuws nu snel verspreiden met de geboortekaartjes.

Wij zijn even bij het water gaan staan voor de lunch in Enkhuizen en daarna zijn we verder gereden de dijk over. Aan het einde even tijd voor een patatje en daar stonden we ook lekker uit de wind in het zonnetje. Lekker een tijdje doorgebracht. Daarna winkelen in Lelystad en als laatste naar de camperplaats in Lelystad waar we de nacht doorbrachten. Het was er weer lekker druk met campers.