Kastelen en meer in Nederland (4)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 28/07/2020

Vandaag begon redelijk zonnig maar het zonnetje verstopte zich al snel achter de wolken, maar geen neerslag dus dat was prima. We hebben vandaag dan ook vier kastelen gezien. De eerste was kasteel Ruurlo waar het museum More in zit. We hebben er buitenom gewandeld en ook door het parkje erachter gelopen. Een mooie omgeving en leuk om te bekijken. Het parkeren is wat lastig voor grotere campers.

kasteel Ruurlo waar het museum More in zit

Daarna reden we naar Landgoed Hackfort. Dit kasteel is echter niet goed te bekijken want het is privé en je mag het terrein niet op.

Ditzelfde hadden we ook bij kasteel Middachten. Deze stond niet op mijn lijstje maar daar kwamen we toevallig langs. Wel leuk om even te lopen maar je ziet er niet veel van.

kasteel Middachten

Daarna als laatste naar kasteel Doorwerth. Dat is tenminste een kasteel welke het bekijken waard is. Mooi en groot en je kunt het van alle kanten goed bekijken. Ook het parkeren van de camper is helemaal geen probleem want op het verste parkeerterrein kun je heel makkelijk de camper parkeren.

kasteel Doorwerth

Daarna wilden we even bij de schaapskooi gaan staan maar de navigatie had een weg in gedachten die echt niet kon. Eerst was er een zandweg die eigenlijk verboden voor auto’s was maar wel voor bestemmingsverkeer. Aangezien onze bestemming daar lag zijn we er maar gewoon ingereden, maar even verder was de zijweg die we dan moesten volgen een fietspad en daar kun je toch echt niet met de camper over gaan rijden. Dus maar zelf even een weg uitgekozen. Eerst weer terug van het zandpad af en dan omrijden naar een andere ingang. We hebben lekker gegeten met uitzicht over de heide.
Daarna naar Veenendaal gereden naar de sporthal waar we een tijdje geleden ook hebben gestaan. Ook deze nacht weer lekker geslapen.

De laatste dag voor we weer even op huis aan gaan. We beginnen met een kasteeltje in Nederland. Kasteel de Schaffelaar. Een mooi kasteel met echte leuke torentjes. Dat doet tenminste aan een kasteel denken. Je kunt er omheen lopen en van de tuin genieten. De parkeerplaats vind je schuin tegenover het kasteel en daar is ruimte genoeg voor een camper.

Kasteel de Schaffelaar

Daarna reden we naar de dagcamping Doornse gat in Doorn waar we in ieder geval wilden lunchen. Maar omdat de zon toen steeds meer doorkwam hebben we de rest van de dag daar lekker rustig doorgebracht. ’s Avonds zijn we gaan staan bij een sporthal in Doorn en daar hebben we lekker geslapen.

Dat was het weer. We rijden de volgende dag naar huis toe en gaan dan over een weekje weer verder met de vakantie.

Op 5 augustus gaan we weer op pad en rijden eerst naar Muiden om daar een wandeling te maken en zo ook het Muiderslot te zien. Het is wel erg warm de komende dagen volgens de voorspellingen en dat betekent dat we ook zoveel mogelijk schaduw opzoeken.
Het rijden naar Muiden ging lekker met beide ramen open. Dat geeft altijd een fijn vakantiegevoel. In Muiden de camper op een groot parkeerterrein gezet vlakbij het water. We konden daar lekker even buiten zitten en lunchen. Daarna een wandeling door het gezellige stadje en het Muiderslot gezien. Je kan met een hond niet ver komen en je mag ook buiten op het terrein niet met de hond komen. Jammer.
Door het warme weer was het een leuke wandeling maar besloten we lekker op het parkeerterrein te blijven en daar ook te overnachten.

Muiderslot

De volgende dag na het ontbijt, zijn we richting de Lage Vuursche gereden om op de dagcamping te gaan staan. We zochten een mooie plek onder de bomen en hebben de hele dag daar lekker gestaan. Prachtig zulke mogelijkheden. ’s Avonds zijn we naar Laren gereden en hebben daar bij het sportpark op de camperplaats gestaan.