Lang weekend Duitsland

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 27/05/2016

Opnieuw gaan we een lang weekend op pad. We willen naar Kleve in Duitsland en dan daar verder in de buurt kijken. Winkelen en andere dingen die er te beleven vallen. We vertrokken rond 12 uur en stranden als eerste op Doornse bos, de dagcamping bij Doorn. Daar hadden we al eerder gestaan en we zouden er even lunchen. Alleen was het zo lekker weer en we stonden daar heerlijk rustig dat we tot kwart over zeven gebleven zijn.

Lekker rustig plekje
Een mooi rustig plekje op de dagcamping.

Daarna zijn we rustig binnendoor gereden naar de camperplaats in Heteren. Er stonden toen we aankwamen allemaal personenauto’s geparkeerd en wij konden er niet bij. We hebben de camper er maar gewoon even voor gezet en gewacht tot er iemand wegging. Dat duurde niet lang en toen hadden we een mooi plaatsje langs de kant.
Kijken of we morgen wel Duitsland kunnen bereiken.

Op de camperplek
Een rustige camperplek zo ’s morgens vroeg

’s Morgens scheen de zon lekker en konden we buiten ontbijten. Daarna zijn we rustig vertrokken richting Duitsland. Dat hebben we deze keer gehaald. Eerst naar Kleve waar de wegen nat waren en het ondertussen bewolkt was. Daar zijn we wat gaan winkelen. Het winkelmandje was weer meer waard dan we dachten en we moesten weer een aardig bedrag pinnen. Na een uurtje begon hier echter ook de zon door te breken en werd het lekker warm. We hebben daar nog gegeten en zijn toen een camperplaats gaan opzoeken waar we ook buiten konden zitten. Dat werd de camperplaats in Kleve (of eigenlijk een stukje erbuiten), een parking op een mooie plaats bij de ingang van een klein dorpje. We staan op een hoekje met een flink stuk gras ervoor. Jammer dat er ook personenauto’s kunnen staan want dat maakt het iets ongezelliger. Maar gelukkig was het er niet druk.
’s Avonds nog even door het dorpje gewandeld maar dat stelt echt niets voor. Erg klein en je bent er zo doorheen.

CamperplekIn het dorpje

Op 29 mei waren we laat wakker. En het regende zachtjes op het dak. Dan sta je automatisch nog langzamer op. Maar het lukte wel en toen de regen stopte heb ik Bobby even uitgelaten. De verwachting was dat het weer toch beter zou worden en we besloten die dag naar het archeologisch openlucht museum in Xanten te gaan. Dat was een leuke middag met veel wandelen en leuke dingen bekijken. Het was niet koud en met vest aan hebben we ’s middags zo’n 3 en een half uur daar rondgelopen. Leuke dingen van de Romeinen gezien. Deels echt oud en een groot deel ook weer opgebouwd zoals het geweest zou zijn in de tijd van de Romeinen.

Oude pilarenRomeinse wagen nagemaakt
Echte bakkerij met broodjesOude arena voor de vechters
De broodjes die gebakken werden in de oude Romeinse steenoven smaakten heel erg lekker.

Toen we weer bij de camper kwamen moesten we even besluiten wat te doen. We kwamen al snel op het idee bij de camperplek in Isselburg, Ponyhof Leiting, te gaan staan en daar patat te eten. Die waren daar vorige keer ook heel lekker en dat is ook makkelijker dan zelf koken.
Dus dat hebben we gedaan en hier overnachten we natuurlijk ook. Dan gaan we morgen weer even winkelen.

Op gras bij Ponypark

We hebben weer wat leuke inkopen gedaan en die dag regende het meer dan we hoopten. Met een lekkere temperatuur liepen we zonder jas en zonder paraplu en dan net als we wat verder van de camper zijn worden we overvallen door een stortbui. Minder leuk.
We hebben ’s avonds op de camperplek bij de dierentuin in Kleve gestaan. De weg er naar toe hadden we weer aardig noodweer en ook ’s avonds heeft het flink doorgeregend. Maar we zaten binnen lekker droog en hebben een film gekeken.
De volgende dag zijn we weer naar huis gereden.

Bij de dierentuin

Dit lange weekend hebben we 493 kilometer gereden met een gemiddeld verbruik van 1 liter op 10,87 kilometer.