Lang weekend weg richting Eifel

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland, Nederland
Datum: 29/06/2018

We gaan een lang weekend weg. We besluiten richting de Eifel te rijden.
We vertrekken pas later in de middag op vrijdag en rijden eerst richting Helmond om wat te winkelen. Er zijn veel files op de weg dus echt opschieten doet het niet. Jammer.
Bij de kraan dineren
Na Helmond besloten we eerst te gaan eten op een plekje en we vonden een parkeerplaats bij een grote kraan. Een leuke plek om even een uurtje te staan en te eten. Daarna rijden we naar België naar de camperplaats in Tongerlo en we hebben geluk want er is nog 1 plaatsje vrij. Leuk bij het water.

De volgende dag lekker buiten eten en nog wat gezeten en dan rijden we toch richting de Eifel. Eerst gaan we nog een kasteel aandoen in België, maar we hadden weer eens pech. De weg er naar toe is opgebroken en we moesten ver omrijden. Toen we er aankwamen waren ze voor de zondag een manifestatie aan het opzetten waardoor er geen parkeerplaatsen waren en we dus maar verder zijn gereden.
Op naar de camperplaats in Schmidt vlakbij een Eifel-blick. Een prachtig uitzicht. Jammer dat je dat uitzicht niet hebt vanaf de camperplaats. Maar we hebben daar lekker gestaan.

eifelblick

Op 1 juli, de volgende dag nu eens niet ontbeten bij de camper maar we hebben alles meegenomen naar de Eifel-blick en daar het ontbijt gedaan. Een prachtig uitzicht en weer eens wat anders dan ontbijt eten voor de camper. Het smaakte meteen naar meer. 😉

Hierna zijn we gereden naar Heimbach en direct op de camperplek gaan staan. We hebben hier al vaker gestaan en weten dat we leuk kunnen wandelen en dat hebben we ’s middags dan ook gedaan en zijn ook bij het oude klooster geweest om weer eens wat foto’s te maken. Daarna hebben we ieder een pizza gehaald en zijn we weer naar de camper gelopen waar we de pizza hebben gegeten. Lekker in de schaduw op deze weer warme dag.

Oude klooster in Heimbach

De maandag eerst even alles legen en wat water innemen en dan boodschappen doen voor de komende dagen.
We rijden gewoon richting Nederland en kijken wel wat we onderweg tegenkomen. Wel wat winkels maar niet echt bijzondere dingen om te bekijken. Wel vonden we een prachtige parkeerplaats aan de rand van een bos met heel veel ruimte om lekker buiten te zitten. Daar hebben we dan ook de hele middag gezeten en ook het avondeten genoten.
We eindigen uiteindelijk op de camperplaats in Brunssum. We gaan er net naast staan op een wat ruimere plek naast het gras. De echte plaatsen zijn bijna allemaal bezet en ertussen zetten maakt de ruimte wel erg krap. Zowel voor ons als voor degenen die er al staan.
Dagrecreatie
De laatste dag rijden we weer naar huis toe en rijden eerst weer een stuk door Duitsland en daar tanken we ook nog even omdat het toch een stukje goedkoper is en we zeker diesel nodig hebben om thuis te komen. We rijden eerst door naar een dagrecreatie terrein in de buurt van Vleuten. Daar hebben we met mooi weer in de middag en avond nog een aantal uren gestaan. Daarna naar huis en alles uitruimen en de camper weer naar de stalling brengen.