Langs de Moezel 1

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 31/07/2010

We beginnen zaterdag 31 juli 2010 aan ons reisje langs de Moezel! Na allerlei folders te hebben aangevraagd en allemaal mooie foto’s te hebben bekeken, gaan we nu met onze eigen ogen zien hoe het in Duitsland is.

De spullen zijn gepakt, hond zit in de gordel, flesjes water bij de hand, we kunnen vertrekken.
Eerst de navigatie aan uiteraard.
Tja, die doet echt helemaal niets, we snappen er niets van, gisteren nog aangehad en toen deed hij het prima. Gelukkig hebben we aardige buren en daarvan mochten we de Tomtom lenen, want dat rijdt toch een stuk makkelijker. 🙂
11 Uur vertrek uit Hillegom.
Camperplaats bruggen
Het is heerlijk rijweer, veel bewolking en niet te warm. Iets verder dan Cuyk besluiten we de snelweg af te gaan, en Duitsland in te rijden. Na twee keer een stop te hebben gehad komen we aan op onze eerst camperplaats in Brüggen.
Hoe komen we deze camperplaats eigenlijk op, waar moeten we ons melden en wie doet de slagboom voor ons open? Niemand te zien, dus maar even aan een Nederlander vragen die naast zijn camper zit.
Hij vertelt ons dat we de slagboom zelf naar boven moeten duwen en het terrein op kunnen rijden. Het gaat allemaal in goed vertrouwen, want je moet een enveloppe pakken, daar het geld indoen wat je moet betalen voor het aantal nachten dat je wilt blijven. We zijn van plan 1 nacht te blijven, dus dat wordt dan 4 euro om te overnachten en 2 euro voor de elektriciteit.
Er staan zo’n 35 campers hier, echt druk!
Bij de trein
We besluiten naar het centrum te wandelen, dat is hier dichtbij.
We krijgen zin in een patatje en eten dat lekker op op een terras. Ook Bobby werd voorzien van een bak vol vers water!
Museum
Toen we verder liepen, ging Bobby plassen tegen een boom en daar stonden ook 2 (bijzondere) fietsen tegenaan. De eigenaars zaten op een terrasje en zagen dat en kwamen ons achterna. Of ik de druppels (het waren er 3) eraf wilde halen. Tja, natuurlijk hadden we geen zakdoekje bij ons, dus ik het restaurantje in en in mijn beste Duits daar servetjes gevraagd en de druppeltjes eraf geveegd. In principe hadden die mensen wel gelijk, ik had Bob korter moeten houden.
Anneke met vriendWim met vriendin
Weer bij de camper aangekomen hebben we koffie gedronken en lekker buiten gezeten. Ook eten hebben we buiten gedaan en rond kwart voor 10 werd het te donker om te lezen en toen gingen we kijken of de computer het deed.
Dat lukte allemaal, dus meteen een verslag gemaakt van onze eerste dag. Nog even het laatste rondje met de hond doen. Morgen weer verder rijden richting Moezel.

Na Bobby te hebben uitgelaten en te hebben gegeten, zijn we weer naar Brüggen gelopen, want we waren erg benieuwd wat een Trüdelmarkt zou zijn. Nou, dat was niet veel.
Een paar kraampjes met wat planten, sieraden en rommeltjes. Later begrepen we dat er ook wel grotere markten zijn.
We zagen wel een heerlijk plekje aan het water en hebben daar een poosje gezeten.
Wim bij anderAnneke bij water
Teruggekomen bij de camper even koffie gedronken en op weg gegaan naar Heimbach, dichtbij Nationaal Park Eifel.

1 Reactie op “Langs de Moezel 1”

1. marcel Sioemeling schrijft :

Hallo Luitjes

Ik zit jullie reis langs de moezel te lezen en jullie hebben de hond in de gordel. Nu weet ik dat je de hond in duitsland in een bench moet hebben of tenminste vast.
    Hoe hebben jullie dat gedaan
    Mvg
    Marcel

Antwoord Wim:
    Wij hebben voor de hond een tuigje voor in de auto gekocht bij de dierenzaak. Normaal hoort dit tuigje vast te zitten aan de autogordel. Als we dat echter doen heeft de hond weinig bewegingsvrijheid.
    Voor een klein stukje zou dat wel gaan maar voor een langere rit (en vaker) is dat niet zo handig.
    Dus hebben we in de kast waar vroeger de tv in kon een gordel vastgemaakt aan de oude tv ophanging. Die zit goed geborgd en deze riem is zo lang dat de hond net goed kan liggen op de bank. Ook kan hij nu makkelijk gaan zitten of wat draaien. Dit omdat de hond nu eigenlijk vast zit aan een riem die van boven komt en niet een autogordel die tegen de rugleuning loopt.
    Mochten we een keer hard moeten remmen dan zal hij wel een stukje naar voren komen maar daarna gewoon in het tuigje blijven hangen.
    Het werkt prima voor ons en voor de hond.