Langs de Moezel 5

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 04/08/2010

We zouden weer niet te ver gaan rijden maar onderweg in iedergeval wel even een supermarkt opzoeken.
Nou dat laatste valt dus niet mee. Er is geen supermarkt te vinden. Wel wijnproeverijen en een bakkerij. En natuurlijk ferienhuizen en hotelletjes.
Maar daar houdt het mee op.
Op een gegeven moment waren we al bij St. Aldegund en daar wilde we gaan staan. Dus maar het terrein op en we vonden een leuk plekje op 8 meter van de Moezel. Als je met het uitstappen struikelt dan lig je in het water. 🙂
Camperplaats St. Aldegund
Aan de koffie met uitzicht op de Moezel
We hebben een lekker broodje gegeten en Anneke had aan anderen gevraagd waar nu een supermarkt was. Die wisten er eentje een plaats verder op 4,5 kilometer. Dus de fietsen eraf en het karretje van Bobby in elkaar gezet en zijn we daar heengegaan. Een leuke rit langs de oever van de Moezel. Vlak bij de plaats moesten we de Moezel oversteken en dat was langs een erg smal fietspad onder een spoorbrug.
Brug over de Moezel
Het karretje van Bobby paste maar net. Maar het ging en de supermarkt hadden we ook snel gevonden. Dus dat kwam goed. Wel konden we niet pinnen en dat bleek hier in het stadje ook niet te kunnen. We komen echter wel in geldgebrek dus morgen even een stukje fietsen en kijken of pinnen ergens kan lukken.
Terug van het dorpje fietsten we trouwens maar even snel gewoon over de brug waar ook de auto’s reden. Dat ging veel beter.
Fietsen met karretjeUitzicht Moezel
Bobby had trouwens veel bekijks in het karretje. Je ziet ze hier ook niet echt zo met de hond fietsen.

Weer terug ging Anneke nog even wandelen naar het stadje en kwam terug met lekkere koeken. Met het eten hadden we kipburgers voor de oven en hebben voor het eerst de oven gebruikt. Hij werkte perfect en het smaakte heel goed.

’s Avonds Wim mailtjes beantwoorden die allemaal open stonden en wat aan de website doen. Anneke lekker kaartjes maken.
Trein aan de overkant
We horen heel veel de trein aan de overkant van de Moezel voorbij rijden. We hopen dat dit minder wordt zodat we wel kunnen slapen vannacht.
(Ging prima weten we nu!)

10 uur zijn we weer wakker. Vannacht erg veel regen gehoord, maar het karretje van Bobby is van binnen lekker droog gebleven.
Het weer ziet er niet erg best uit, maar het is droog en we gaan eerst maar op geld uit. Want zonder is ook erg lastig.
Aanzicht dorpje
Dus fietsen we een eindje terug langs de Moezel naar Bremm. Daar zou een bank moeten zitten. Maar het is niet zoals in Nederland dat je een winkelstraat hebt waar alles te vinden is. Anneke moest in haar beste Duits een aantal malen de weg vragen omdat de bank steeds niet te vinden was. Aanzicht huisOok begon het eerst te spetteren en daarna heel erg hard te regenen. Gelukkig konden we een beetje schuilen onder een afdak, maar we waren toch wel erg nat geworden.
Toen uiteindelijk de bank gevonden en geld gepind. Dat ging goed en we kunnen weer vooruit. Ik liep de bank uit en meteen achter me ging de deur op slot en de gordijnen dicht. Het was 12 uur en blijkbaar sluiten ze dan voor de middagpauze. We waren blij dat we niet 2 minuten later aankwamen want dan waren we zeiknat en nog te laat voor geldpinnen. Nu hadden we in ieder geval waar we voor kwamen.
Toen lekker terugfietsen met een miezerbuitje maar het idee dat we weer lekker konden omkleden als we bij de camper kwamen was wel lekker.
De fietsers die we tegenkwamen reden allemaal met regenpakken aan en wij in korte broek met T-shirt.
Thuis omkleden en warme koffie en warme broodjes uit de oven.
Anneke ging het winkeltje weer opzoeken om weer lekkere wafels te kopen.
Grote boten op de Moezel
Ook het zonnetje begint soms weer een beetje door te komen en ’s middags hebben we weer lekker in de zon gezeten. Ook een paar mokken gekocht als souvenir.
’s Avonds nog even een filmpje gekeken.

1 Reactie op “Langs de Moezel 5”

1. Corry schrijft :

Hallo leuke verhalen, maar in st aldegond bij de camperplaats is ook een winkeltje dat van alles heeft en ’s morgens verse warme broodjes het noodzakelijke kun je er kopen.