Maand Eibergen 1

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 01/06/2010

De hele maand juni een kampeerplek op camping Eibernest in Eibergen. Deze hele maand hebben we op de vakantieveiling geboekt. En het bleek dat er wel meer waren. 🙂
Het is een grote camping met veel vaste plekken en plekken die verhuurd worden per dag. Het was er lekker rustig, wel veel mensen, maar geen kinderen. Alleen in het weekend kwamen de kinderen bij opa en oma logeren.

Wij stonden op een speciale camperplek waarbij de camper op de stenen kon staan en niet op het gras hoefde.
Camping Eibernest in Eibergen
De eerste ochtend heeft Wim met Bobby (te) ver gewandeld. Wim zou even om het park heen lopen. Het was een lange weg waar geen einde aan kwam terwijl het op de kaart maar een klein stukje leek. 🙂 En daarna moest hij natuurlijk nog terug via de andere kant.
Het was bijna anderhalf uur later voor Wim weer bij de camper was. Bobby had er dus de volgende dag echt last van met zijn pootjes. Moeten we niet meer doen dus!
LandwegWeggetje
We zijn verschillende keren wezen winkelen in Eibergen. Je kon een mooi fietspad volgen waar vroeger een trein had gereden. Bobby ging deze keer steeds mee in een nieuw hondenkarretje dat we gekocht hadden.

We hebben daarmee ook fietstochten gedaan waarbij we steeds naar fietspunten konden fietsen die we op een kaart hadden uitgezocht. Ook door Duitsland gereden want dat lag er niet echt ver vandaan.
Duitsland op de fiets
Bobby heeft het naar zijn zin
Anneke had nog een seizoensafsluiting van een club en daarom gingen we 9 juni weer even tussendoor naar huis toe. Alles inpakken en ‘even’ naar huis. We hadden een andere route verzonnen over Utrecht en niet over Amsterdam. Daar was het altijd druk ivm met veel werkzaamheden. Via Utrecht hadden we dat probleem niet. Daarmee is ook aangetoond dat een navigatiesysteem volgen niet altijd slim is. Een beetje nadenken en je rijdt veel rustiger en achteraf waarschijnlijk ook sneller.

BobbyToen we weer op de camping waren kreeg Bobby later meerdere teken in zijn lichaam. We hebben ze wel snel weggehaald, maar hij kreeg er wel grote bulten van. En door de hoeveelheid kon Bobby er niet tegen en is er erg ziek van geworden. Hij wilde echt helemaal niets meer. We zijn dan ook naar de dierenarts geweest in Eibergen en daar zijn we naartoe gebracht door buren op de camping.
Hij kreeg diverse prikken en pillen mee en hij knapte daarna weer snel op.
Wel waren we wat eerder opnieuw tussendoor naar huis gegaan omdat we toch naar huis zouden gaan voor Vaderdag en een verjaardag.