Mei vakantie 2022 (2)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen
Datum: 01/05/2022

Dan is het alweer 1 mei en gaan we weer een stukje verder. Eerst nog een wandeling in het zelfde bos als gisteren maar nu vanaf een andere parkeerplaats. Even naar de Sweinenkopf. Een mooi gebied ook weer en nu met meer rotspartijen en ook weer flink klimmen en dalen.
Daarna doorgereden naar een bos om een kijkje te nemen bij de Hexentreppe. Het was niet veel bijzonders maar wel een leuke wandeling. Het was een “gewone” trap in het bos maar de legende was dat deze gebouwd zou zijn door heksen.

Daarna wilden we het museum in Hasselune bekijken maar dat blijkt bij nader inzien alleen open te zijn op een zaterdag. Daar hadden we even niet op gelet. Dus dan maar niet. We zijn wel gaan staan op de camperplek in die plaats een klein stukje verder. Daar blijven we nu overnachten en morgen kijken we weer verder. Het heeft in ieder geval een service punt dus morgen alles even legen en vullen voor we weer verder gaan.

En zo zijn we weer op pad de volgende dag. Ook nog even langs de supermarkt voor het nodige eten.
Dan rijden we naar een grote steen die ergens in een akker moet liggen. Gewoon eens kijken wat dat is. Helaas daar aangekomen vinden we een bord dat de steen er niet meer ligt maar 2 kilometer is verplaatst.

We gaan niet terug daarvoor dus we rijden dan maar door naar Schloss Clemenswerth. We zijn daar al eens geweest maar toen regende het aardig en zijn we er snel weer vandaan gegaan. Nu scheen de zon lekker. We hebben er lekker rondgewandeld en wilden ook de kloostertuin bezoeken maar die was op slot. Je kon er geld in gooien om het hek te openen, maar dat werkte niet.

Op de parkeerplaats in de zon hebben we van de lunch genoten en nog even in de zon gezeten.
Toen weer op pad naar een hunebed in de buurt. Die hebben ze in Duitsland dus ook volop kwamen we achter. Het hunebed lag wat achteraf maar we konden over het zandpad goed bij de stenen komen. We hebben de camper daar ook aan de kant gezet en lekker in de zon gezeten met een bak koffie.

Toen werd het al weer tijd om een camperplek op te zoeken en dat is de camperplek bij het Museumdorf Cloppenburg geworden. Dan gaan we morgen dat museum ook maar bezoeken.