Naar het bos bij de camping

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 22/04/2013

Vandaag de eerste keer dit jaar dat we weer weggaan met de camper.
Het lijkt een aardige week te worden en we gaan richting het oosten en zien wel waar we komen. In ieder geval doen we weer even ASCI campings aan. Lekker van alle gemakken voorzien en ruim zitten.
We zijn eerst richting Zeist gegaan. Niet te ver rijden want het was al wat later voor we vertrokken en we hadden niet veel zin om lang in de camper te zitten. Het was tenslotte op dat moment al lekker zonnig.
We stranden op camping Allurepark de Krakeling in Zeist waar we een mooi plekje hadden en direct lekker in zon zijn gaan zitten.
’s Avonds nog wat internet dingen gedaan en wifi was gratis op de camping. Dat vind ik eigenlijk wel netjes. Sommigen vragen er wel erg veel geld voor.
Voor het eerst hou ik ook de route bij met GPS zodat de gereden route terug te kijken is. Deze routes zijn nog niet zo spectaculair maar toch leuk om te zien op bijv Google Earth waar we nu echt gereden hebben.
camping 1camping 2

Hieronder de route zoals we heen en terug gereden hebben geprojecteerd op Google Earth.
GPS data van de rit heen en terug

Toen we ’s morgens wakker waren en de hond gingen uitlaten was het wat minder weer. Een lichte regen. Was ook wel voorspeld dus we zijn rustig wat dingen gaan doen en daarna weer verder rijden naar Berg en Dal. We besloten naar camping Nederrijkswald in Berg en Dal te gaan. Prachtig gelegen direct aan een groot bos en aan de Zevenheuvelenweg bekend van de vierdaagse. Moeten we eigenlijk ook even overlopen. Misschien morgen wel.
Vandaag wat wandelen door het bos. Vanmiddag is het trouwens ook weer wat beter weer geworden. De zon komt er zo nu en dan doorheen en de temperatuur is ook goed.
bosin het bos wandelen

Hier geen gratis wifi maar via de mobiele telefoon werkt het ook prima. En het abonnement is voor de meeste dingen wel voldoende dus die paar dagen deze week komen we zo wel door.

De volgende dag, woensdag, zou het mooi weer worden en dat was het ook! We zijn blijven staan op de camping en hebben van de zon genoten.
We zijn gaan wandelen en hebben de Zevenheuvelenweg een stuk gevolgd. Wat moeten de wandelvierdaagse lopers voelen? We hebben een idee. Als je aan het einde van de derde dag deze heuvels krijgt moet je dat toch wel voelen. Wij merkten het in ieder geval wel en hadden er nog geen 130 km wandelen opzitten (moet er ook niet aan denken). Terug zijn we een stuk opzij gegaan en door het bos terug gewandeld. Daar zitten die heuvels helemaal niet in. (Althans niet zo voor je gevoel.) Dus voor ons wel zo prettig.
zevenheuvelenweg bordjezevenheuvelenweg

We zijn tijdens die wandeling ook even langs het ‘Canadian War Cemetery’ in Groesbeek uit de tweede wereldoorlog gegaan. Erg indrukwekkend toch wel weer om zoiets te zien. Wat vooral opvalt is hoe mooi en schoon het er allemaal is. Bijna 70 jaar geleden en nog steeds in een prima staat van onderhoud. Een compliment is op zijn plaats voor de Commonwealth War Graves Commission die verantwoordelijk is voor het onderhoud van de oorlogsgraven.
Canadian War Cemetery in Groesbeek

De volgende dag zijn we ook maar op de camping gebleven. Vanaf vrijdag wordt het veel slechter weer en gaan we weer op huis aan. Nu nog even genieten. De zon is lang weg en het spetterde zelfs even, maar toch was het een lekkere temperatuur om buiten te zijn.
Nog even een flink stuk gewandeld richting het Afrika museum. We zijn er niet binnen geweest omdat we met de hond waren. Maar het was een leuke wandeling en erg warm. Terug weer lekker in de zon gezeten.
afrikamuseum in de tuinafrikamuseum

De vrijdag weer met regen naar huis gereden. Het waren een paar leuke dagen om weer aan de camper te wennen en we moeten zeggen: het went snel 😉