Nationaal Park Eifel (1)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 20/08/2018

We hebben nog een weekje de mogelijkheid om weg te gaan en besluiten wat in de Eifel op te zoeken. Omdat we niet veel tijd hebben besluiten we alleen in en rond het Nationaal Park Eifel te kijken. We rijden vandaag erheen. Onderweg stoppen we wel even om een kasteeltje te bekijken. Dat is in Wurselen maar het stelt niet zo heel veel voor. Wel leuk om even te doen.

Kasteel in Wurselen

Toen door naar een camperplaats en dat werd Krawutschketurn in Bergstein. Een mooie plaats om te staan en ’s avonds hebben we er nog een leuke wandeling gemaakt en op de uitkijktoren geklommen. Ver uitzicht maar het werd wel verpest door heel erg veel vliegende mieren die op de top zaten en rondvlogen. Het informatiebord op de toren was bijna niet meer te lezen door de beestjes.

Vol met insecten

Heel veel vliegende insecten

Het uitzicht is mooi

Mooi uitzicht vanaf de toren

De volgende dag reden we eerst naar Nideggen om de burcht daar te bekijken. We waren het al vergeten maar hier waren we vijf jaar geleden dus ook al een keer. Maar toch leuk om het weer te bekijken. We hadden de camper op een parkeerplaats gezet en dat bleek later zelfs een camperplek te zijn. We zijn er echter niet gebleven voor de nacht maar doorgereden.

Nideggen

Kasteel in Nideggen

Eerst nog even langs een kasteeltje wat privé-eigendom bleek te zijn en waar je dus alleen de buitenkant kan bekijken. Evengoed ook wel leuk.

Daarna naar het openluchtmuseum LVR-Freilicht Museum in Kommern. Een heel mooi museum waar we lang hebben doorgebracht en heel moeie voeten hebben gekregen.

De huizen in het museum

In de huisjes

In en bij de huisjes

meer museum

Binnen in het museum

Toen we weggingen eerst nog even wat drinken op de parkeerplaats en toen we daar zo lekker rustig zaten ook maar besloten daar even te eten. Er was toch bijna niemand meer te zien.
Bij het uitrijden om ongeveer half acht konden we ook zo door de slagboom zonder de munt van 2,5 euro te gebruiken voor het parkeren.

We zijn toen gereden naar de camperplek bij het zwembad in Schleiden. Hier hebben we ook wel vaker gestaan en het slaapt er prima!