Nationaal Park Eifel (2)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 22/08/2018

De volgende dag rijden we naar Vogelsang. Daar eerst de camperplek opgezocht die er nog niet zo lang is. Ik was wakker geworden met erge rugpijn dus we gaan eerst even lekker rustig in de zon zitten. Dat kan daar makkelijk met een prachtig weids uitzicht.
Pas tegen 5 uur zijn we een eindje gaan wandelen. Via wat omwegen langs de gebouwen in Vogelsang naar de hangbrug gelopen en weer terug. Wat is dat een eind lopen als je omhoog moet! Want de heenweg was ver naar beneden lopen en dus moesten we terug dat hele eind weer omhoog lopen. Een groot deel daarvan was een 16% helling en dat voel je. We hebben lekker rustig aan gedaan en natuurlijk lukt het dan wel.

De hangbrug in het park

’s Avonds werd het stageld opgehaald voor de camperplek. Normaal kost parkeren op het terrein al 4 euro dus de 6 euro voor parkeren en overnachting is niet echt duur te noemen.

Gebouwen in Vogelsang

Na de nacht en het ontbijt wilden we wandelen naar het spookdorpje Wollseifen. En dat hebben we ook gedaan. Een leuke wandeling, maar het dorpje viel een beetje tegen. De meeste gebouwen zijn eigenlijk vrij recent neergezet en er zijn er maar een paar, waaronder de kerk, die echt oud zijn en nog uit het oorspronkelijke dorpje komen. Er stond omschreven dat de oude gebouwen met kogelgaten bezaaid zouden zijn. Nou niet echt veel van meegekregen daar. Gelukkig hebben we de wandeling met mooi weer gedaan anders zou het nog zonde van de tijd geweest zijn.

Wollseifen

Wollseifen bij Vogelsang

Daarna met een toeristische route naar Heimbach gereden waar we op de camperplek alles verschoond hebben. Dat ging daar weer prima.

Op de weg kwamen we nog langs het park Natur-Erlebnisraum Wilder Kermeter en daar zijn we even gestopt. Je kan er meerdere wandeltochten maken maar wij hadden vandaag al meer dan genoeg gelopen. We hebben een stukje van een mooi leerzaam pad voor kinderen gevolgd. Zie de foto hieronder.

Natuurpark

Natur-Erlebnisraum Wilder Kermeter

Toen op naar de camperplek in Zerkall (Parking L11). De coƶrdinaten die we hadden klopten van geen meter maar door de omschrijving vonden we de plek wel. Daar liet de navigatie ons in de steek. Gelukkig zagen we zelf de juiste ingang.
Het kaartmateriaal liet een fietspad als weg voor onze camper zien en een stuk fietspad moest de toegangsweg zijn. Die waren dus omgedraaid maar gelukkig vonden we de plek wel. Hij was erg vol door mensen die een kanotocht maakten. Maar een uurtje later was het veld bijna leeg en stonden we er nog met twee campers. Ruimte genoeg dus.
Wat er wel verschrikkelijk is, is de trein. Die trein gebruikt namelijk iedere keer zijn hoorn om te laten horen dat hij er aan komt. Dit omdat er een onbewaakte spoorwegovergang is. Ieder uur een paar keer tot ’s avonds laat en ’s morgens begint hij alweer rond 6 uur. Uitslapen is er dus in Zerkall niet bij.

Bij camperplek in Zerkall

Vlakbij camperplek in Zerkall

De volgende dag zou het weer wat minder worden en de temperatuur zou niet hoger worden dan 17 graden en dat klopte dus wel. ’s Morgens nog regen en overdag een koude wind en dus een lage temperatuur. Dus plannen we wat winkeltjes in om te shoppen. Eens kijken of we nog wat nodig hebben šŸ˜‰ Wel nog wat omgereden om via wat s-bochten een mooie route te hebben met prachtige uitzichten. Leuk om even te oefenen met sturen. Vooral de binnenbocht omhoog is toch altijd wat lastig te nemen met een grote camper.
Camperplek Schloss wickrathLeuke dingen gekocht, natuurlijk ook voor de kleinkinderen, en de dag wel doorgekomen. Daarna rustig naar de camperplek in Monchengladbach gereden bij Schloss Wickrath. Daar hebben we vaker gestaan en we vinden het een lekkere plek. De volgende dag nog iets kouder en we gaan nog even langs Roermond voor wat winkels. We zijn alvast lekker in de juiste richting. De Eifel hebben we achter ons gelaten. Het was ook regenachtig dus nog even ergens lekker in de zon zitten was er niet bij. We zijn na het winkelen naar huis gereden en hebben de camper weer in de stalling gezet.