Nationaal Park hoge Kempen

Uit de categorie: België, Camper Reisverhalen
Datum: 04/09/2012

Daarna zijn we verder gereden naar de camperplaats in Genk. Kattevennen, bij een ingang van het Nationaal Park hoge Kempen. We staan op een mooi plekje aan een grasveld. Eigenlijk moesten we, zagen we later, aan de andere kant staan, maar toen stonden we al en zoveel maakt het niet uit, zeker niet omdat er toch geen bussen en vrachtauto’s waren. Camperplaats Kattevennen in Genk Op die plek stonden we namelijk.
We zouden meteen verplaatsen als het nodig mocht blijken maar er was geen probleem. Anderen stonden trouwens ook aan de verkeerde kant.
Eerst een lekker bakkie en een paar uurtjes in de zon zitten en daarna hebben we nog een wandeling in het bos gemaakt. Ook de oude stenen route gelopen maar daar ben je snel doorheen. De planetenroute is iets langer maar heel interessant zijn de borden met planeten nu ook weer niet. De planeten route volgen door het bos Wel leuk dat ze op een gereduceerde schaal op afstand van elkaar staan. De aarde en Mars borden staan niet ver van elkaar, met 15 meter lopen ben je er, maar voor de laatse moet je meer dan een kilometer lopen. Het is niet echt goed voor te stellen hoe groot dat dan in werkelijkheid is.
’s Avonds werd het al snel wat frisser en rond een uur of acht zijn we maar binnen gaan zitten met de laptop en een filmpje op de tv. Het was een leuke dag met verrassende dingen.

En dan is het woensdag.
Wim maakt een flinke ochtendwandeling met Bobby, hij volgt een wandelroute van 4.5 km in de Hoge Kempen. De routes hier zijn heel duidelijk aangegeven en het is werkelijk heel moeilijk om te verdwalen. In het bos waren ook verschillende vlonders gebouwd op de route om te zorgen dat je bij nat weer niet door de modder moest lopen. Daarna ontbijten we en gaan we rond elven weer verderrijden.

route volgenHindernissen

We rijden eerst langs een mooi en erg groot kasteel. We zijn er niet gaan wandelen maar hebben daar een paar foto’s van genomen en toen op weg naar Tongeren.

Kasteel onderweg

We vonden een mooie parkeerplaats in het centrum voor de camper en hebben toen lekker gewinkeld. Daar hoort ook een lekker broodje bij 😉
Wat we niet bedacht hadden dat er hier in België nog veel winkels dicht zijn tussen 12:30 en 13:30. Dat was wel jammer.
Voordat we wegreden hebben we koffie gedronken op een bankje in de zon, en toen op weg naar de volgende camperplaats.

Het marktpleinDe kerk in Tongeren

Dat werd Sint Truiden, een gratis camperplaats voor ongeveer 20 campers, onderdeel van een erg groot parkeerterrein. Dichtbij het centrum, 700 meter verderop, dus ook daar vanmiddag heengelopen en nog eens winkeltjes bekeken. En wat spullen gekocht en een heerlijk ijsje op het terras gegeten.

Camperplaats in Sint Truiden

De zon liet vandaag een beetje verstek gaan, niet erg, want de temperatuur was heerlijk. Zonder jas lopen kan dus makkelijk.
Deze keer maar binnen gegeten, want het is hier niet de bedoeling dat je allerlei spullen buiten zet naast je camper, het is de bedoeling dat men hier overnacht.
’s Avonds lekker wat televisie gekeken, en optijd naar bed, want onze benen zijn erg moe!