Nederland in juli (1)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 18/07/2021

De kleinkinderen hebben vakantie en dat geeft ons meer tijd om er op uit te gaan.
Dus gaan we eerst een week op pad.
We beginnen met een dagje aan het water staan. Dat doen we in de Flevopolder bij de Geesterweg.

Geesterweg

’s Avonds reden we naar de camperplaats in Lelystad. Het was er voor de zaterdag helemaal niet zo druk als we verwachten. We stonden ver naar achteren en hebben lekker geslapen. (Later begrepen dat overnachten hier niet meer mocht.)

De volgende dag proberen we even een kabouterpad uit. Deze was vlak bij Dronten. Hij viel wat tegen want zoveel kabouters stonden er niet. We hebben wel leukere gelopen.

Het kabouterpad

Daarna een recreatie gebied geprobeerd maar je kon niet lekker parkeren bij het gras. We hebben er wel gegeten maar zijn er niet gebleven. We reden verder even langs het kunstwerk het Baken. Het is een ruim 9 meter hoog kunstwerk gemaakt door Maarten de Reus. En na wat foto’s te hebben gemaakt zijn we naar het recreatie gebied gereden waar we al vaker waren. Het Kuinderbos.

Het Baken

Het Kuinderbos

We hebben daar lekker lang gestaan. Overnachten doen we op de camperplaats van de Orchideeën Hoeve. Ook hier waren we al vaker.

Na een lekkere nacht gaan we vandaag naar Giethoorn.
We hebben in Giethoorn een parkeerplaats gezocht waar we makkelijk kunnen staan met de camper. Daarna wandelen langs de huisjes en wat winkeltjes bezocht.
Daarna wilden we ook even een bootje huren en het was leuk om even een rondje te varen. De tijd vliegt voorbij.

Giethoorn wandeling

Op het water in Giethoorn

De nacht brachten we door op de camperplaats in Giethoorn. Namelijk Camperplaats Haamstede. Het was er erg vol maar gelukkig nog een klein plaatsje gevonden.
De volgende ochtend eerst een tijdje lekker in de zon gezeten op de camperplaats en daarna zijn we naar de beeldentuin van Havezate De Havixhorst gereden.
Het waren mooie (de meeste dan) beelden om te bekijken.
Toen wij er rond liepen waren het beelden van Guus Hellegers, Francesca Zijlstra en Loes Heebink. Er kunnen andere kunstenaars hun werk tentoonstellen in andere jaren.

De beeldengroep op de voorplaats zijn transparante dieren. Het heet de Fluisteraars. Het zijn een paard, een hond en een valk. Je hoort ook geluiden als je dichtbij het kunstwerk komt.

Ook waren er veel vlinders en bloemen in de tuin te vinden.

Vlinders en bloemen

Daarna Ooievaarsbuitenstation De Lokkerij opgezocht want dat was er vlakbij. Maar dat was gesloten en we konden alleen in de verte wat ooievaars op nesten zien.
We kwamen wel langs een mooie afgelegen lege parkeerplaats in de zon. Daar zijn we gaan staan en we hebben lekker daar gezeten en gegeten.
Overnacht hebben we op de camperplaats in Hoogeveen.
We waren daar rond half negen. Kaartje kopen kan dan niet meer. Dus gratis gestaan.