Nog wat laatste tripjes dit jaar

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 12/09/2020

Het wordt weer even mooi weer de komende dagen dus we gaan weer even op pad.
We rijden eerst naar Helmond. Daar zijn we op de camperplaats gaan staan en toen de stad in. Dat is maar een kleine wandeling.
’s Avonds zijn we bij het kasteel in Helmond geweest. We waren tenslotte steeds kastelen aan het bekijken dus daar gaan we maar mee door. Een leuk kasteel om te bekijken en als het donker wordt gaan er veel lampjes buiten branden. Maar daarvoor was het bij ons nog niet donker genoeg.

kasteel in Helmond

De volgende dag zijn we gereden naar kasteel Geldrop maar dat was een mislukking want honden mogen niet op het terrein komen. Dus daar waren we snel uitgekeken.
Dus op naar landgoed kasteel Aerwinkel. Een leuk gebouw waar we even gewandeld hebben.

landgoed kasteel Aerwinkel

Daarna wilden we bij het stadje Thorn aan het water gaan staan, maar het was er heel druk en het grootste deel van het gebied was i.v.m. corona afgesloten. We konden er dus niet meer staan. We zijn maar naar de camperplek in Thorn gereden en hebben daar de middag doorgebracht. Ook het stadje hebben we natuurlijk even bekeken. Eigenlijk niet zo heel bijzonder maar toch wel leuk om te wandelen.
Toch weer een leuke dag.

Thorn

En de volgende dag na het ontbijt zijn we gereden naar kasteelmuseum Julie Postel. Niet goed opgelet, want het was geen kasteel en honden mogen ook hier op het terrein niet lopen. Daar schoten we dus weinig mee op.

Toen doorgereden naar Lobith en daar aan een strandje gaan staan voor 4,50 euro. Een prachtige plek met leuk uitzicht op de vele bootjes die daar aan het varen zijn.

Staan aan het strandje

Als overnachtingsplaats hebben we gekozen voor de camperplaats in Duiven. De plaatsen bij de borden waren bezet maar de parkeerplaats is groot genoeg om wat extra campers kwijt te kunnen en er stonden toen we aankwamen al meerdere campers op andere plekken.
Helaas zijn ze in Duiven niet zo vriendelijk en ook al sta je vlak bij de anderen en netjes in het parkeervak, je krijgt toch een bekeuring omdat je buiten de camperplaats overnacht. Wij en nog een viertal anderen kregen dat te horen om zeven uur ’s morgens. Als je dan toch wilt handhaven kun je ook ’s avonds vertellen, als waarschuwing, dat we beter verder kunnen rijden. Ons zien ze in Duiven niet meer terug.
De laatste dag van onze korte trip rijden we naar de dagcamping Doornse gat. Het is weer een warme dag en hier kunnen we lekker staan. En ’s avonds waren we net voor donker weer thuis.

Doornse gat

En op de woensdag en vrijdag na het weekend zijn we met onze kleinkinderen op de dagcamping geweest in Hoofddorp. Ze hebben genoten en wij dus ook.

Haarlemermeerse bos

En op 19 september stond er weer een mooi weekend voor de deur. Het laatste weekend waarschijnlijk dus we gaan nog even weg.
Eerst reden we naar de dagcamping bij de Lage Vuursche. We weten niet wat er precies aan de hand was maar het hele gebied stond vol met auto’s. Dat hadden we nog nooit meegemaakt. We konden er echt niet meer bij. We zijn een stukje terug gereden omdat we toevallig een bord hadden gezien met recreatie P en die volgden we maar even. We hebben daar een mooie nieuw stuk gevonden om lekker te kunnen staan. Niet druk en volop ruimte. Die onthouden we ook voor een volgende keer.

Lage Vuursche

Als camperplaats hebben we gekozen voor die in Laren.
De volgende dag op naar de camperplaats Turfwegje. Een mooie camperplaats en gelukkig zagen we nog een mooi plekje met veel zon waar we konden staan. We hebben er de hele dag heerlijk gestaan en ook de volgende dag hebben we er gestaan. Lekker rustig de laatste dagen.

Turfwegje

Paddenstoelen in het bos vlak bij Turfwegje

Paddenstoelen bij Turfwegje in het bos

Dinsdag weer naar huis en dan zit het camperseizoen er voor ons weer op.
Nog even de camper schoonmaken en geheel leegruimen en dan kan hij weer geschorst worden voor een half jaartje.