Noord-Frankrijk in juni (4)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Frankrijk
Datum: 26/06/2016

Eerst gaan we alles weer legen en vullen. Dat gaat op deze camperplek erg makkelijk. Alleen moet je wel weten waar de afvoer voor het toilet zit. Het is een kleine putdeksel in het gras welke je open moet doen en dan kan gebruiken. Als je het niet weet is het lastig en er staat geen bordje bij.
We hebben even naar de dagplanning gekeken en om uiterlijk donderdag thuis te zijn moeten we even flink rijden richting het noorden. We gaan maar beginnen en kijken wel. Onderweg zagen we op een berg een heel leuke grote kerk staan en daar wilden we wel even kijken. Dus de camper op een parkeerplek gezet en lekker wandelen naar boven. Het was een leuke wandeling en een prachtige kerk. Ook de begraafplaats erachter was bijzonder omdat daar ook een ruïne stond. Waarschijnlijk van een nog oudere kerk. In ieder geval leuk om allemaal te bezichtigen.

De kerk van afstandDeel van de ruine

Overzicht van de kerk

Onderweg wezen ook een paar mensen uit een andere camper naar de onze alsof er iets was. Even verder zijn we gestopt en keken we voor of er iets mis was. We zagen eerst niets maar toen aan de zijkant zag ik dat de dop van de watertank er niet meer op zat. Of ze zagen hem op de grond rollen of ze zagen er net veel water uit komen door een bocht. Ik heb het gat maar dicht gemaakt met tape en we moeten later maar een nieuwe dop kopen. Wel vreemd dat hij eraf ligt want ik heb hem op slot gedraaid en nog gekeken of hij inderdaad los kon draaien (dus op slot zat).
Daarna zijn we verder gereden en wilden we de cascase d’etude bekijken. Het werd als snel op bordjes aangegeven en die hebben we dus gevolgd. Het was een leuk klein watervalletje wat op privé terrein ligt. Daarom kun je er niet echt bijkomen en kun je ook niet van alle kanten kijken naar de waterval. Toch wel aardig om er even voor om te rijden.

het watervalletje

Daarna op naar het stadje wat er dichtbij ligt. Maar daar was echt niets te beleven dus zijn we verder gereden.

Ook kwamen we langs een hoog viaduct waar de trein over kon rijden. Op de eerste verdieping mocht je wandelen en dat wilden we wel even proberen. Dus hebben we in de buurt een parkeerplek gezocht en zijn eroverheen gegaan.

Viaduct vanuit de camperOp het viaduct

Daarna besloten we naar Chaumont te rijden omdat daar een, jawel, Mc Donalds was. Heerlijk gegeten daar.
de camperplekToen een camperplek opzoeken. We gingen naar een plek op de route maar daar aangekomen bleek het echt helemaal niets te zijn. Een kaal veld, veel bouwmaterialen en werkauto’s. Daar wilden we allebei echt niet staan. Dus doorgereden naar de camperplek Halte Nautique Donjeux en daar staan we nu. Een mooie plek met wel erg weinig ruimte voor vier campers. Lange campers kunnen er zeker niet staan. Maar we staan nu met twee campers hier en ook alles is aanwezig. Zelfs de stroom is gratis en werkt ook nog! Leuk.
Vanavond niet veel meer doen. Lekker rustig aan allemaal.

Lekker geslapen op de camperplek. De plek ligt vlak langs de weg maar er rijdt niet zoveel verkeer langs blijkbaar. ’s Morgens kun je er goed wandelen met de hond en na het ontbijt heb ik nog maar even de wc geleegd. Dat kon daar goed en je weet maar nooit wanneer het weer kan.
Toen verder gereden richting kreukelbos bij het plaatsje Verzy.
Toen we even op weg waren deed opeens de richtingaanwijzer het niet meer en ook de gevarenknipperlichten deden het niet. De zekeringen waren in orde dus dat is lastig. Een Fiat garage konden we in de buurt niet vinden dus maar een willekeurige andere garage opgezocht en erheen gereden. Het was een kleine garage en de man sprak weinig Engels maar we kwamen er uit. Natuurlijk keek hij ook de zekeringen na, maar die waren goed en hij moest even bellen waar iets in de Fiat zat. Toen hij terugkwam wist hij waar het waarschijnlijk zat maar hij kon nu niet helpen en was ’s middags vrij (garage dicht). Als we er morgen nog waren kon hij wel helpen en een Fiat garage wist hij wel in Reims of Bar-le-Duc. We besloten maar voorzichtig verder te rijden naar Bar-Le-Duc en toen we een klein stukje op weg waren deden opeens de richtingaanwijzers het weer. Ik geef toch automatisch richting aan of ze nu werken of niet dus merkte ik dat opeens. Maar goed, we besloten toch het originele plan maar te volgen en kijken wat er zou gebeuren. De richtingaanwijzers hebben het de hele dag gewoon gedaan. Trouwens ook een remlicht was stuk dus die is ook weer even vervangen door een lampje dat wel werkt.
Na een lunch op een rottig plekje, zijn we uiteindelijk in het kreukelbos in Verzy aangekomen. Daar hebben we een wandeling van 3 kilometer gedaan met leuke bomen op de route. Het is best apart. Trouwens, hoe meer bladeren er aan de bomen groeien hoe minder je er van ziet. Dus de herfst is misschien een betere tijd!

Een van de kreukelbomen

Toen verder gereden naar Fort de la Pompelle. Een oud museum over de eerste wereldoorlog. Leuk om daar rond te lopen. Mocht je ook er eens in de buurt zijn, op maandag is hij dus gesloten….

Het fort aanzichtVan een afstandje het fort bekijken

En toen hebben we een camperplek opgezocht en dat is geworden de camperplek in Suippes. Een plaats op een mix-parking. We staan er prima lijkt ons. De kerkklok horen we regelmatig maar dat is geen probleem. Het regent nu ook weer om 10 uur ’s avonds maar we hoeven geen lange wandeling meer te doen en regen ’s avonds en ’s nachts is beter dan overdag.