Oostenrijk – De eerste helling

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Oostenrijk
Datum: 04/09/2015

Toen we in Oostenrijk aankwamen, je hebt amper door dat je over de grens gaat, zijn we dus meteen de weg naar de waterval opgegegaan. Dat het zo’n smalle en steile weg was had ik niet echt voorzien. Het was best even zweten meteen. De kleine watervalDe camper redde het hier wel. Alhoewel na even stoppen de hellingproef met wegrijden toch wel lastig is. Veel gas en toeren maken en dan snel optrekken als de handrem eraf gaat. Ik hou liever de vaart erin.

Op een bepaald punt de waterval gevonden en een foto gemaakt. Stelde niet heel veel voor. Maar we hadden het gered en nu weer terug! Keren op zo’n smal weggetje lukt niet dus nog maar even doorgaan. Gelukkig kwamen we langs een parkeerplaats waar we goed konden keren. Daar was ook een prachtig uitzicht over de Bodensee. Konden we meteen zien hoeveel we gestegen waren want even ervoor reden we langs de oever van de Bodensee.
Het was een spannende start van ons Oostenrijk avontuur.

Prachtig uitzicht na de klimUitzicht op de Bodensee

Mooi plekje op de parkeerplaatsToen was het al aardig laat en moesten we nog een overnachtingssplek vinden. De dichtsbijzijnde camperplaats was in Duitsland maar dat hoort niet met een Oostenrijkvakantie. Dus zijn we verder gereden en besloten we maar gewoon ergens te overnachten op een parkeerplaats. Het is een aardige plek in de plaats Hohenems. ’s Avonds nog een kleine wandeling door het plaatsje gemaakt.

De nacht op de parkeerplaats is goed gegaan. We hebben er lekker geslapen. Ook heeft het vannacht veel geregend en alles is buiten aardig nat.
Daarom besluiten we wat verder te rijden en naar een kabelbaan te gaan. We hebben weer een leuke route gereden en wilden onderweg nog even naar een waterval. Maar de tekst in het Duits hebben we denk verkeerd opgevat want er stond geen Grosse Wasserfall maar Grosse Waslertal. Dat is een groot natuurgebied.

Het is mooi onderweg

Maar we hebben er zo dus alleen een flinke tocht naar boven over smalle wegen en een terugtocht over dezelfde weg aan overgehouden. Ook leuk, maar niet wat we zochten. Toen we bij de kabelbaan kwamen was het een beetje begonnen met regenen en het zag er niet naar uit dat het snel droog zou worden. Dat is minder leuk omdat je dan boven op de berg in de regen staat. Dat doen we dan maar een andere keer. We zijn nu maar doorgereden naar een camperplek een eind verder waarbij we een mooie route hadden, op het laatste door het Pitztal.

Ook met haarspeldbochten

Weer ook met aardige stijgers en dalers en het valt niet altijd mee om de binnenbocht van een haarspeldbocht makkelijk te nemen. Sommige bochten zijn erg krap. Maar het is tot nu toe wel steeds gelukt. Misschien ook een geluk dat er niemand van de andere kant kwam bij die korte bochten. Ik kon ze dan wat ruimer nemen over de andere baan heen.

De camperplekWe staan nu op de camperplek in Mittelberg vlak bij een gletcherbaan en bergen met eeuwige sneeuw erop. Het is hier ook vrij koud, 5 graden, en dat is heel wat anders dan een paar dagen geleden. Laten we hopen dat het niet gaat vriezen vanavond. Daar houden we niet zo van 😉

Vanavond even in de omgeving wat gekeken en morgen zullen we wat uitgebreider kijken wat we kunnen doen hier.