Oostenrijk – De heenweg

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland, Oostenrijk
Datum: 02/09/2015

We gaan op pad naar Oostenrijk, voornamelijk reizen door Tirol. Vandaag vertrokken en veel over de snelweg gereden om een beetje op te schieten. We wilden overnachten in Koblenz Camperplaats in Koblenzen dat is gelukt op de camperplaats bij de busparkeerplaats Pastor-Klein-Straße.

Zo’n 50 kilometer voor Koblenz ontstond er een file op de snelweg en omdat we bijna bij een afslag waren gingen we er meteen vanaf en zijn verder binnendoor gereden. Het was meteen een stuk meer vakantiegevoel. Leuke weggetjes, haarspeldbochten en door leuke dorpjes. De rest van de dagen zullen we de snelweg ook niet meer zien.
We staan op de camperplek op een mooi plekje aan de rand en zijn eerst een stuk gaan wandelen langs de Moezel. Dat is wel lekker na zo’n eind rijden.

De weg langs de Rijn Uitzicht over de Rijn

De volgende dag weer verder gereden maar dus niet meer via de snelweg. Het eerste stuk hebben we gekozen voor de weg langs de Rijn. Dat was een prachtige route waar je lekker veel kon zien. Dat was zo’n beetje tot Worrstadt. Daarna was het een stuk minder mooi uitzicht. Wel reden we lekker door maar een beetje gezellig uitzicht is ook wel wat waard. We zijn zo’n 300 kilometer opgeschoten vandaag en morgen hopen we de grens met Oostenrijk wel te halen. We zullen zien. Zo niet dan zitten we wel dichtbij.
We zijn nu gestopt op de camperplaats in Weil der Stadt. Een plaats op een grote parkeerplaats maar wel aparte plaatsen voor de camper.

Camperplaats in Weil der Stadt

We staan er met twee campers en dat gaat wel lukken vannacht. Wel vlak bij een school dus hoe het ’s morgens is als de school begint moeten we even afwachten.
We hebben ’s avonds wel een leuke wandeling door de stad gemaakt. Een leuk plaatsje en mooie dingen gezien.

Vlakbij de camperplaats in Weil der Stadt

Beeld in Weil der StadtWeil der Stadt

De volgende ochtend ontdekten we dat we niets van de schoolgaande jeugd gemerkt hebben. We werden wakker en ze zaten al in de school. We hebben ontbeten en zijn weer verder gereden.
SanizuilEerst nog wel een sanitaire stop bij de camperplaats Festplatz in Weil der Stadt. Deze werkt met muntgeld voor afvoer en water tappen. We wilden het wel even uitproberen omdat we zo’n soort zuil nog nooit gehad hadden. Nadeel is wel dat je voor het legen van de grijswatertank een slang moet gebruiken. Die hebben we bij ons en het was dus ook geen probleem en alles is gelukt.

Daarna weer verder. Een middelpunt gekozen in Duitsland waar misschien grotten waren. Daar aangekomen was er totaal geen parkeerplek dichtbij maar wel een eind verder. Tussenstop in het bosOp dat moment scheen ook de zon dus lekker gezeten en gegeten in het zonnetje. De grotten zoeken hebben we maar niet gedaan want het was een flink stuk terug wandelen en we willen uiteindelijk toch naar Oostenrijk.

Dus we zijn weer verder gereden en we kozen in de navigatie de eerste de beste kleine waterval over de grens in Oostenrijk om naar toe te rijden. Dat was nog een aardig stukje rijden binnendoor maar we kwamen er uiteindelijk wel. De weg was afwisselend en best mooi om te zien.