Oostenrijk – Seefeld, Swarch & Kufstein

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Oostenrijk
Datum: 10/09/2015

Vanmiddag dus weer verder gegaan en zijn we naar Seefeld gereden. Precies 35 jaar geleden waren we daar ook en we wilden eens kijken of we ons oude appartement nog terug konden vinden. En dat is gelukt.

Links de foto van het appartement 35 geleden en rechts de foto zoals het er nu uitziet. De rode Ford op de eerste foto was van ons.

35 jaar geledenDe huidige stand

Ook het kerkje dat we toen op de foto namen stond er nog op dezelfde plek. Er zijn wel dingen veranderd maar er waren ook nog dezelfde dingen te zien.
Het bijzondere aan het kerkje is dat de oranje-achtige kleur is veranderd in een donker grijze kleur stenen. Dat is waarschijnlijk nog niet lang geleden gedaan. Alle souvenirs en folders bij de VVV laten het kerkje nog zien zoals wij het 35 geleden op de foto hebben gezet.

De kerk 35 jaar geledenHet nieuwe kerkje

CamperplaatsNu staan we nog wat verder op de camperplek in Schwarz. Hier kun je voor 4 euro een dag staan. Geen bijzondere plek maar voor overnachten is het prima.
Wat we morgen gaan doen weten we nog niet. Daar moeten we even een nachtje over slapen.
Die volgende ochtend zijn we na het ontbijt eerst maar eens gaan wandelen door het stadje. Schwarz is een leuk stadje maar wel klein. Je bent er vrij snel doorheen. Wel een bakkertje met heel lekkere broodjes gevonden en die hebben we later bij de camper in het zonnetje opgegeten. Daarna wc legen en water vullen. Alles is weer gedaan.
Beetje verwarrend dat er 50 cent voor water op de omschrijving staat maar dat er een 1 euromunt in moet. Maar het werkte.

Leuk straatjeKerk in Schwarz

Het grote meer
Toen zijn we weer verder gaan rijden en we zochten een meer op om omheen te wandelen. Die hebben we gevonden en een parkeerplek was ook makkelijk te vinden. We hebben een mooie wandeling gemaakt en omdat de zon scheen was het eens zo gezellig. Een prachtige omgeving. Ook het ijsje onderweg smaakte goed.

Daarna doorgereden naar de camperplaats in Kufstein. We hadden nog net de laatste officiele plek, maar je kan ook makkelijk op een andere plek op de parkeerplaats staan want die is best groot. Later op de avond stonden daar ook meerdere campers.
Al een stukje gelopen met de hond uitlaten en misschien morgen nog even naar de binnenstad lopen om daar te kijken.

Overzicht camperplaats kufstein
Camperplaats in Kufstein

Ondertussen is het 12 september en vandaag willen we naar Elmau en dan met een treintje naar Ellmi’s Zauberwelt en daar lekker rondwandelen en eventueel weer naar beneden wandelen.
De camperrit er naar toe ging lekker vlot maar waar is nu het treintje? Ze zijn er aan het bouwen en nu blijkt dat het hele treintje weg is en dat het nog wel een jaar duurt voor alles weer open is. Wel vreemd dat op internet alles er nog staat en zelfs de borden langs de weg geven het nog aan. De parkeerplaatsen dichtbij worden aangegeven, maar daar staat een werkplaats op waar iets nieuws gebouwd wordt.
We hebben even rondgelopen maar toen we ontdekten dat het inderdaad opgeheven was zijn we maar terug gereden naar Kufstein.

Kufstein leuke binnenstadKufstein straatje

Weer de camperplek opgezocht en een mooie plaats als eerste in de rij genomen. Ook een mooi plaatsje om de stoelen even buiten te zetten in de zon.
’s Middags zijn we gaan wandelen in het dorpje. Wel leuk maar niet zo groot. Een klein stukje van het dorp is echt heel mooi met leuke gebouwen.
In ieder geval was het toch een leuke dag.