Oostenrijk – Terugweg Duitsland

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland, Oostenrijk
Datum: 18/09/2015

Vandaag rijden we verder Duitsland in en we hebben de navigatie op Dingolfing gezet. Een camperplaats waar we ook kunnen lozen en water vullen. Maar eerst hebben we een wandeling door het centrum bij de camperplaats gemaakt. Er waren verrassend veel leuke kleine winkeltjes en we hebben er langer gelopen dan we dachten. Bij terugkomst dan ook eerst maar weer gegeten voor we verder reden.
We kwamen deze muur tegen waar een raampje op gezet was waardoor het leek of het een huisje was. Maar het is dus een schutting. Leuk idee om te maken.

Een schutting als huisje.

Onderweg hebben we wat winkeltjes bezocht en een tijdje in de zon gezeten onderweg. Het landschap is wel opeens heel anders dan in Oostenrijk. PizzeriaHet was door alles al vrij laat toen we bijna bij de camperplek waren dus even gestopt in het dorpje om een pizza mee te nemen. Toen we op de locatie kwamen waren we op een groot parkeerterrein. Het adres in Dingolfing klopte maar er was geen camperplek. We zagen de campers echter wel staan maar op een terrein 5 meter hoger. De weg er naar toe zagen we echter niet. Dus de camper maar geparkeerd want de pizza was nu warm dus die hebben we eerst maar opgegeten.
De camperplaats in DingofingDaarna even lopend kijken waar de campers erop konden rijden en dat bleek een heel andere straat te zijn dan in de app van de NKC stond. Het gebeurt vrij vaak eigenlijk dat er dingen op de website en app niet kloppen. Maar ja, beter iets dan niets natuurlijk.
We zijn er even later heen gereden en staan er nu en het zijn prima plaatsen.

De volgende ochtend scheen de zon weer lekker en na het ontbijt eerst maar even het dorpje bezoeken. Het was een leuk plaatsje met een aantal leuke winkels. Toen we terug waren hebben we maar lekker van de zon genoten. Het is eind september en het zonnetje is zomaar weer weg. En inderdaad tegen de middag ging de zon weg. Eerst hebben we nog even geluncht en toen alles verschonen. Het drinkwater stroomde daar wel erg hard uit de slang en de tank was dan ook zo vol. Dat gaat meestal veel langzamer. Toen zijn we weer verder gereden met de navigatie op kortste weg. Kijken of we nog leuke kleine weggetjes krijgen. En dat was zo. Best spannend soms, maar het blijven de mooiste routes.

Tussendoor de koffie genuttigd toen de zon weer even scheen.
Daarna doorgereden naar de camperplaats Pavillon an der Schiffsanlegestelle waar we nu staan. Een mooi plekje. We hadden zelfs nog een tijdje zon en hebben lekker buiten gezeten. Morgen gaan we weer verder. Op de kaart te zien moeten we toch wat langere stukken rijden willen we woensdag volgens de planning thuis zijn.

Mooie wegenHet paviljoen

De dag erop is het niet zo zonnig dus kunnen we misschien een beetje doorrijden. Na het ontbijt vertrekken we weer en rijden op navigatie de kortste route. We komen weer langs prachtige plekjes en kleine weggetjes.
Op een gegeven moment rijden we langs het stadje Rothenburg ob der Tauber en het zag er daar mooi uit, met een muur om de stad heen. Er waren ook veel parkeerplaatsen dus blijkbaar een plaatsje wat veel door toeristen aangedaan wordt. Dus wij hebben de camper daar ook aan de kant gezet. Toen we de poort doorliepen het stadje in leek het wel of we door een tijdsluis waren gelopen. Alles zag er zo anders en ouder uit. Een prachtig stadje om te wandelen. Jammer dat er ook auto’s in mochten want de enkele die er reed haalde de sfeer een beetje naar beneden. We hebben daar heerlijk rondgelopen en veel mooie gebouwen gezien. Een plaatsje om te onthouden en zeker aan te doen als je er in de buurt bent.

Paard en wagenmooi stadje

Mooie torentjesLege oude straatjes

Daarna zijn we doorgereden naar de camperplaats in Weikersheim. Ook hier is een mooi oud stadscentrum om te bekijken. Beide stadjes horen ook bij de Duitse Romantische strasse. Een route in noord-zuid richting van ruim 400 kilometer. Dat is een route die we misschien ook maar eens moeten rijden en al deze leuke plaatsen aandoen die op de Romantische strasse liggen. Al met al toch flink wat kilometers richting Nederland gereden en ook nog mooie dingen gezien.