Op naar moeder aarde (vervolg)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 22/08/2021

Dan is het alweer zondag 22 augustus.
We rijden eerst naar de uitkijktoren met de naam “de Bliksemschicht” in de buurt van Prinsenbeek. Hij ziet er apart uit maar het uitzicht is niet bepaald geweldig. Je kijkt uit over de snelweg

de bliksemschicht

Daarna was kasteel Bouvigne aan de beurt maar de tuin was juist in het weekend niet open. Dus niet echt veel kunnen zien hier.

kasteel Bouvigne

Daarna hebben we het kunstwerk “de man met de trechter” bezocht. Het was wat lastig om er te komen maar met een wandeling kwamen we op de juiste plek en konden we de 10 meter lange man bekijken. Even erop klimmen en vanaf boven bekijken. Meestal zie je dit kunstwerk alleen vanaf de snelweg.

De man met de trechter

Kasteel Dussen was het volgende op de agenda. Ook leuk om hier even te kijken.

Kasteel Dussen

Daarna de camperplaats jachthaven ’t Stukske opgezocht en daar konden we nog net staan. Er zijn namelijk maar twee plekken.
Wel lekker om daar te staan op een heel rustige plek achteraan.

camperplaats jachthaven 't Stukske

De dag daarop vertrokken we op weg naar de parkeerplaats van het oude land van ooit. Daar stond nu bijna niemand en op het terrein waar je nu kunt wandelen zijn nog een paar dingen te vinden uit het oude pretpark. Het hadden wel wat meer dingen mogen zijn. Maar toch leuk om er even te wandelen en jammer ook dat het kasteel niet meer roze is gekleurd.

Land van Ooit

Daarna zijn we een korte wandeling gaan maken bij de oude spoorbrug genaamd Moerputtenspoorbrug.
Vroeger reed hier een trein maar nu kun je er alleen nog wandelen over de brug. Er was normaal ook een vlonder waar je op kon staan om de brug beter van de zijkant te zien maar die vlonder was er vervallen en afgesloten.

Moerputtenspoorbrug

Hierna hebben we nog twee kastelen bezocht.
Eerst was het kasteel Maurick in Vught

kasteel Maurick

Tuin van kasteel Maurick

En als tweede was het kasteel Stapelen in Boxtel. Deze heeft wel heel veel leuke torentjes. Dat maakt het wel een echt soort kasteel. En het geeft leuke foto’s

kasteel Stapelen

Na dit kasteel zijn we naar de camperplaats Gasterij Dennenoord gereden en daar hebben we overnacht.

camperplaats Gasterij Dennenoord

De volgende dag reden we eerst naar het plaatsje Ravenstein. Daar hebben we lekker rondgewandeld en alles bekeken, ook de stadstuin was leuk met de leerlooierij items in de tuin.

Ravenstein Leerlooierij

Details in Ravenstein

Kasteel Wijchen gingen we daarna bekijken. Maar die werd dus opgeknapt en de hele voorkant was dus niet goed te zien. Alleen steigers, kranen en veel bouwvakkers.
Maar goed we hebben wel een foto.

Kasteel Wijchen

Hierna vonden we het tijd van de zon te genieten en reden naar de camperplaats in Balgoy. Het zijn daar mooie plaatsen en we hebben daar lekker in de zon genoten. Ook door de tuin gelopen en je mocht er ook appels, peren en pruimen voor eigen gebruik plukken.
Er ging ’s avonds ook nog een luchtballon vrij laag over de camperplaats.

Camperplaats Balgoy

Luchtballon over de camperplaats

Het Renkums Beekdal was het volgende op het programma. Er zijn daar wandelroutes en er is ook een kabouterpad. Die hebben we ook gelopen want dat is vaak wel grappig om te kijken hoe ze het kabouterpad gemaakt hebben.

Kabouterpad

Daarna hebben we de rest van de dag op de dagcamping in Rhenen gestaan. Overnacht hebben we op de camperplaats ’t Turfwegje.
En daarmee was deze reis ook weer ten einde.