Paar dagen Zeeland

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 04/05/2016

En gelukkig werd het zoals beloofd ook mooi weer en we besloten een paar dagen naar Zeeland te gaan. De eerste dag lekker doorgereden en stonden we daarna in de buurt van Port Zeelande op een dagcamping. Er was een grote wolk die de zon een tijdje tegenhield maar daarna hebben we tot na 8 uur lekker in de zon gezeten. Hierna zijn we naar Middelburg gereden en zijn op de camperplaats Hof van Tange gaan staan. We stonden er die nacht met twee campers.

Op de dagcamping in 360 graden
Een 360 graden foto van de dagcamping.

Op 5 mei wilden we in de buurt van Domburg aan het strand gaan staan. Maar daar aangekomen was er toch net teveel koude wind en stonden we er niet zo lekker. We zijn verder gereden en op het eiland bij Neeltje Jans gaan staan. Daar hadden we bij wat duinen een aardige plek waar we lekker buiten konden zitten. Weer de hele dag lekker veel zon. Wandelen met de hond over het bouwwerk was ook leuk maar daar merkte je dat de wind wel fris was als hij over het water kwam. Gelukkig had ik een vest meegenomen en kon die even aan.

Lekker in de zon

De nacht zijn we weer in Middelburg gaan staan. En nu stonden we er met acht campers.

Hof van Tange

Op 6 mei, vrijdag, zijn we eerst Middelburg ingegaan voor wat boodschappen nadat we wat geld in de parkeermeter hadden gegooid. Even rondgekeken en ook nog een petje gekocht om de zon van mijn hoofd en mijn ogen te weren. De oude kunnen we in de camper niet vinden en thuis ligt hij als het goed is ook niet. Dat is gelukt dus dat zit weer lekker straks in de zon.

Op de marktdetail

We wilden vandaag opnieuw het strand bij Domburg gaan proberen. Nu stond er nog steeds wind maar lang zo koud niet als gisteren. Dus nu wel de camper neergezet en lekker gestaan. Het was zo zonnig dat we nu blij waren met dat beetje wind.

camper bij de zee
Bobby houdt het vrouwtje bij de camper in de gaten.

We hebben daar tot na achten gestaan en zijn toen maar weer naar Middelburg gereden. We staan daar namelijk prima ’s nachts en slapen er heerlijk. En dan morgen weer een dagje ergens staan. Wel de wc legen en eventueel wat water tappen. We moeten alleen nog even kijken waar dat kan lukken.

We zijn de volgende zonnige dag gereden naar de dagcamping en hebben daar de hele dag gestaan. Het was er nu vele male drukker dan op 4 mei. Maar we hadden een mooi plekje en met veel mensen kun je ook veel kijken en hoef je je niet te vervelen.

Even een rondje wandelenAltijd de hond vooruit
blijven lopenLekker uitrusten in de schaduw
Een schaduwdoek is altijd lekker om uit de ergste warmte van de zon te blijven.

’s Avonds na het avondeten zijn we doorgereden naar een camperplaats. We wilden eerst in Spijkenisse gaan staan om te kijken waarom deze plek (parking De Ritte) zo’n ontzettend laag cijfer krijgt. Zou het echt zo erg zijn? Maar daar aangekomen bleek dat er kermis was op die plek. We hebben er dus niet kunnen staan en konden de plek zelfs niet zien. Dus zijn we maar doorgereden. We hebben nu overnacht in Vlaardingen. Parking Deltabrug. Een aardige overnachtingsplek met wel veel rumoer uit de omgeving. En de spoorwegovergang staat soms wel erg lang aan met rinkelende bellen.

De volgende dag zouden we naar huis rijden maar hebben het ontbijt maar niet op de camperplek in Vlaardingen gedaan. We zijn een paar kilometer verder aan het water gaan staan en hebben daar lekker in de zon ontbeten. Toen zijn we via binnenwegen richting huis gereden en de camper weer in de stalling gezet.

Deze dagen hebben we 482 kilometer gereden met een gemiddeld verbruik van 1 liter op 11,11 kilometer.