Richting Arcen

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 22/10/2012

Het belooft een paar dagen droog en mooi te worden en daarom gaan we nog een paar dagen weg met de camper.
Volgens de vooruitzichten wordt het beste weer in Limburg verwacht dus gaan we die richting uit. We zijn beland op ASCI camping Klein Vink vlak bij Arcen. Het is er buiten onze verwachting erg druk zelfs op de campingplaatsen. Het is natuurlijk in het noorden van het land ook herfstvakantie en dat kan ook heel goed meespelen (inclusief het mooie weer).
We hebben in ieder geval een mooi plekje aan de rand van een groot veld. Vanmiddag meteen al tot na half 6 lekker buiten gezeten in het zonnetje. We hopen dat het morgen ook zulk weer is. Dan kan het al niet meer stuk.
We mochten trouwens uit een aantal plaatsen zelf een plekje uitzoeken en toen we stonden kwam er iemand die ook op die plek moest staan. Had hij net geboekt. Gelukkig deed hij niet moeilijk en ging aan de overkant staan. Dat is wel een nadeel als ze aan meer personen vrije plekken opgeven en ze willen op dezelfde plek gaan staan. Voortaan maar snel naar de receptie voor het vastleggen anders kan het nog eens verhuizen worden.

HerfstkleurenHerfstkleuren

De volgende dag was het weer mooi weer en zijn we na het ontbijt gaan wandelen naar het plaatsje Arcen. Een flinke wandeling maar we hadden het eerste stuk alvast een prachtige weg door het bos. Het is al echt herfst aan het worden met alle mooie kleuren. In Arcen lekker aan de Maas gezeten en een lekker gebakje gegeten. Daarna weer teruggelopen en toen scheen het zonnetje nog feller. De rest van de middag lekker een boekje gelezen in de zon. Heerlijk weer voor eind oktober. Morgen schijnt het al een stuk minder te worden.

Leuke winkels in Arcen

Het kanon bij de ruine

Na het avondeten zijn we het park nog even rond gaan wandelen. Voornamelijk bij de huisjes. Een mooi groot park en leuk om te wandelen.
Woensdag hebben we er nog een dagje aangeplakt en blijven we nog een dagje op deze camping staan. Het weer zakt wel af en de zon laat zich niet zoveel zien. En als hij schijnt dan komt hij niet echt door de nevel heen. Erg heiig. Alleen ’s middags was hij een tijdje goed aan het schijnen en konden we een uurtje buiten zitten. Verder hebben we een tijd binnen zitten werken en hadden we op de tv een muziek-dvd aangezet, dat geeft achtergrond muziek en soms kun je even kijken wat er op het beeld gebeurt. En natuurlijk weer een paar keer een stuk wandelen met de hond.

Lekker in het oktoberzonnetje

En donderdag zijn we weer naar huis gereden en hebben we de camper echt helemaal leeg gehaald.
Vrijdag ook al het water eruit, boiler leeg, huishoudaccu los, stofzuigen en helemaal schoon maken. Daarna is hij naar de stalling gebracht en daar blijft hij nu de winter staan. De camper is weer geschorst en wordt dus minimaal 3 maanden niet gebruikt. Zodra het in maart/april weer mooi weer is gaan we weer op reis.