Romantische strasse – de terugweg 1

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 07/09/2017

Vandaag zijn we weer verder gereden en we zagen op de app een grotingang en verderop een ruïne staan. Wat we van een grotingang moeten verwachten weten we niet. We gaan er op af en moeten flink klimmen met de camper. Op de aangegeven plek was helemaal niets te zien. Nouja het uitzicht zo hoog was mooi maar een grotingang hebben we niet gevonden. Toen zijn we verder gegaan naar de ruïne. We zagen onderweg nog een prachtige oude toren hoog op een heuvel en besloten eerst die te bezoeken. Dus daar naartoe gereden. Gelukkig konden we ver omhoog rijden dat scheelt weer klimmen met de benen. Een parkeerplaats vinden was lastig maar we hebben een plekje langs de kant van de weg gevonden. De ruïne, Ruïne Neuhaus, was erg mooi om te bezoeken. Het zag er lekker oud uit. En daar houden wij wel van.

Ruïne Neuhaus

Na deze stop zijn we weer verder gereden richting de andere ruïne. Deze lag ook hoog maar we konden er niet naartoe rijden. Dus maar parkeren en omhoog lopen. Het was weer een hele klim en bovengekomen bleek de ruïne niet meer te zijn dan een stenen muur en verder niets. Geen oud raam, geen toren, geen … dus alleen een muur. Jammer maar we hebben in ieder geval onze wandeling weer gehad met aardige uitzichten.

Uitzicht bij de ruïne

Toen hebben we onderweg nog even de supermarkt aangedaan voor verse broodjes en zijn we doorgereden naar de camperplek in Seligenstadt waar we nu staan. Grote plekken bij een zwembad in de buurt.
We zagen dat er op zo’n 500 meter ook een kasteeltje was dus om 6 uur zijn we daar eerst maar even heengelopen. Het kasteeltje heet Wasserburg. Het zag er leuk uit en de ophaalbrug stond omhoog. We konden dus niet naar binnen, maar het zag er mooi uit. Naar binnen kan waarschijnlijk toch nooit want er staat ook niets over openingstijden. Maar leuk om er even te kijken en wat foto’s te maken.

Wasserburg kasteeltje

Daarna weer terug naar de camper en lekker eten. En dan maar weer rusten voor morgen.

Het is alweer vrijdag en na het weekend moeten we weer thuis zijn. Dus ook rekening houden met de tijd die we nog hebben. Dat wordt een stukje rijden. Maar eerst gaan we weer even wat winkelen.

Daarna de hangbrug in Morsdorf in de navigatie gezet. We willen die brug wel eens van dichtbij bekijken en het is meteen een flink eind in de juiste richting. Het eerste stuk rijden was ronduit saai maar daarna werd het beter. Vooral het stuk langs de Rijn was weer leuk om te rijden. Veel leuke kastelen en we wilden er ook nog eentje van nabij bekijken die wel wat hoger stond. We waren eronder geparkeerd en er stond een bordje “voetweg naar burcht”. We begonnen enthousiast maar liepen steeds verder weg in plaats van richting burcht en zagen ook niets komen waar we de spoorweg over konden steken. Dus na ruim een kilometer zijn we maar terug gaan lopen. Ze kunnen er beter meteen bijzetten hoeveel kilometer het is dan kun je je er op voorbereiden.
Dus alleen foto’s van afstand net als van andere kasteeltjes die we onderweg zagen. En er waren er nog veel meer.

Leuke kasteeltjes

Mooie kasteeltjes

Uiteindelijk zijn we in Morsdorf aangekomen en daar is ook een camperplek. Daar zijn we gaan staan en omdat het ook spetterde zijn we maar bij de camper gebleven en hebben we lekker gegeten. Het was ook al laat dus morgenochtend wandelen we naar de hangbrug en daarna zien we wel weer.