Romantische strasse – de terugweg 2

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 09/09/2017

Vannacht een storm en veel regen gehoord buiten tegen de camper. Maar vanochtend om 10 uur was het weer droog en de wind was er wel maar niet zo erg meer. Dus besloten we om de wandeling naar de hangbrug “Hangeseilbrucke Geierlay” maar te gaan maken en de overtocht te beleven.Door het bos We namen niet de aangewezen route vanaf de camperplek (die gaat door een groot weiland) maar we namen de wandelroute door het bos. Iets lastiger lopen maar wel veel mooier. Aan te bevelen!

Bij de hangbrug was best veel volk. Daarom kunnen we ons voorstellen dat het met mooi weer wel erg vol op de brug kan zijn en dat je gewoon in de rij moet wachten. Nu viel het alles mee en kon je lekker wandelen. Het is trouwens wel een wiebelig geheel. De brug zit echt goed vast maar je moet toch zeebenen hebben om eroverheen te wandelen. De hond is ook heen en terug geweest maar dat deed hij niet echt van harte. Hij liep met gespreide tenen zo eng vond hij het. Maar niet met het vrouwtje meelopen en achter blijven vond hij nog erger.
We hebben een aantal foto’s gemaakt en hebben genoten van de wandeling. Op de terugweg op de hangbrug begon het lichtjes te regenen maar dat hield al snel weer op. We kwamen dus toch nog droog terug bij de camper.
De mensen die later gingen hadden pech want het ging nu veel harder regenen en dat heeft het lang gedaan.

De hangbrug over

Wij zijn na het eten vertrokken op de reis richting Nederland en hebben eerst getankt en de supermarkt bezocht.
Daarna een camperplek gezocht waar we water konden pakken en verschonen want dat was nodig en we konden het niet in Mörsdorf doen want dat was daar niet. En het is ook gelukt.

Toen nog een ruïne opgezocht en deze ook bezocht. Het was een leuke ruïne, genaamd Reifferscheid, in Hellenthal.

Reifferscheid in Hellenthal

Het viel ons op dat we veel wegen reden die allemaal heel veel bochten hadden. Echt gezellige wegen om te rijden maar je blijft wel veel sturen.
Daarna hebben we een camperplek opgezocht voor de komende nacht en dat is Oleftalsperre geworden in Hellenthal. We staan daar aan de rand van een stuwdam en gaan morgen eerst daar even boven kijken of er wat moois te zien is. Het is nu al weer te laat en in het donker door het bos teruglopen is niet zo makkelijk.

Vanmorgen zijn we eerst naar boven gelopen op de stuwdam naast de camperplek. Een leuke steile route door het bos en een leuk uitzicht boven.

Bij het stuwmeer

We besloten in de richting van een slot te rijden die op de kaart stond. Onderweg zagen we eerst een ander slot maar eigenlijk was dit niets. Het oorspronkelijke slot waar weer eerst heengingen was wel aardig om te zien. Dat was in het plaatsje Zulpich.

Zulpich

Vele leuke dingen gezien

We wilden nog een slot bezoeken maar die was 13 euro per persoon om op het terrein te komen. Dat vonden we een beetje teveel.
Nog een laatste opgezocht op de route en die was leuk maar we hadden meer verwacht. Op de plattegrond leken het vier torens met muren maar drie van de torens waren tot de grond weg. Alleen de fundering was er nog en muren waren er ook niet.

Daarna hebben we een nieuwe camperplek opgezocht want het werd al weer laat. Bij de eerste waar we stopten hadden we totaal geen telefonisch bereik en dat vinden we niets dus zijn we doorgereden naar Nettental waar we overnachten.
Ook hier stond een kasteeltje op zo’n 10 minuten lopen dus na het eten dat ook nog bezocht.

Vele leuke dingen gezien

Op de laatste dag alleen nog naar huis rijden en de camper leeg ruimen en schoonmaken. Daarna de camper terug brengen naar de stalling voor de volgende keer.