Romantische strasse – Tauberbischofsheim, Beckstein, Bad-Mergentheim

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 12/06/2017

Vandaag zijn we naar het volgende stadje op de Romantische route gereden. Het werd Tauberbischofsheim. We parkeerden op de camperplek en zijn daarvandaan gaan wandelen naar het stadje. Het was leuk om daar te wandelen en het was vrij druk. De Marktplatz heeft prachtige vakwerk- en barokgebouwen. Ook hebben we weer lekkere broodjes gekocht en na de wandeling hebben we deze in de camper opgegeten.

Tauberbischofsheim

Daarna zijn we doorgereden naar de plaats Lauda-Koningshofen. Hier volgden we niet de navigatie maar volgden we de borden “Romantische strasse”. RichtingsbordenDe navigatie bleef wel omrekenen dus we konden zien dat we niet veel omreden maar in ieder geval een leukere weg volgden. Dus dat zullen we vaker doen als er een mogelijkheid toe is.
Het plaatsje was niet zo heel leuk en opvallend veel rustiger dan de vorige plaats.
Daarna zijn we doorgereden naar de camperplaats in dezelfde plaats aan de rand van een klein bos. We staan daar lekker rustig en morgen rijden we weer verder.

Vlak bij de camperplaats

De volgende dag besloten we als eerste het “weinlehrpfad” te volgen. Dat is een kleine wandeling in het plaatsje Beckstein wat ook hoort bij Lauda-Koningshofen. Dit pad laat met borden (in de vorm van een wijnglas) allemaal informatie zien over het maken van wijn terwijl je over de helling langs de druiventrossen loopt. Het was een flinke klim omhoog met uiteindelijk een mooi uitzicht over het plaatsje. Daarna weer via de andere kant naar beneden gewandeld en het was zo een mooi rondje en goed te doen met ruim 1,5 kilometer.

Wijnleerpad

Daarna doorgereden naar Bad-Mergentheim. De parkeerplaats voor het centrum konden we niet goed vinden dus reden we even verder en toen zagen we het kuurpark waar we ook heen wilden en een mooie grote parkeerplaats waar ook de Lidl gevestigd was. Dus gingen we eerst maar wandelen op het kuurpark. Het is een schitterend park met heel verschillende dingen. In 2003 was dit park een van de 10 mooiste tuinen van Duitsland. Of dit nog zo is weten we niet maar het zou best wel kunnen. We hebben zelfs nog dingen niet gezien die er later dus wel bleken te zijn. Zoals bijvoorbeeld de rozentuin en het Japanse parkje. Het is dan ook heel erg groot.

In het kuurpark

Ook ontdekten we dat we vanaf de parkeerplaats waar we nu stonden ook zo naar het centrum konden lopen. Dus na een koffie pauze zijn we vertrokken voor een rondje centrum. Mooi en leuk stadje al was het uiteindelijk toch kleiner dan we verwachten. Maar samen met het oude slot van de Duitse orde met een kerk in barokstijl was het toch leuk om het allemaal te bekijken. Ook het park(je) bij dit slot was de moeite waard om te zien.

Kerk bij kasteel van de Duitse orde kasteel van de Duitse orde

Toen was het alweer vrij laat en zijn we doorgereden naar de camperplaats in Weikersheim. Althans dat was de bedoeling maar de camperplaats was er niet meer omdat er nu iets gebouwd werd. We zijn, net zoals een aantal andere campers, maar op de parkeerplaats ernaast gaan staan. Er is daar zeker in deze tijd ruimte zat.
Later zag ik dat de camperplaats ook op internet verwijderd is zodat er blijkbaar nergens meer in die plaats een officiele camperplaats is.
s’Avonds na het eten zijn we nog even wezen wandelen in het dorpje en dat was ook leuk om doen. Er was een beeldententoonstelling op het marktplein en de omgeving daarvan. Best mooie beelden.

Beeldententoonstelling

We waren hier wel eens geweest op een doorreis en het zag er nog even mooi uit.
Morgen gaan we weer verder.