Romantische strasse – Tweede heenweg

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 24/08/2017

Vandaag beginnen we aan het tweede deel van de Romantische strasse waarvan we in juni het eerste deel hebben gereden. Eerst vandaag dus maar saai een groot stuk snelweg nemen en zo lekker opschieten. Het ging prima tot er aan het einde van de dag opeens een file opdook. En niet zo maar eentje want we stonden bijna stil! Bij het zwembad Echt heel soms even vooruit. Gelukkig kwam er snel een afslag en hebben we de snelweg verlaten en zijn een camperplek gaan zoeken. Die hebben we gevonden in Holzappel bij het zwembad en daar hebben we een heerlijke eerste nacht doorgebracht.

De volgende dag gaan we weer verder richting de Oostenrijkse grens want vanaf die kant willen we deze tweede keer beginnen. Opnieuw was het erg druk op de snelweg en twee keer zijn we eraf gegaan voor de file en kozen we een andere route. Uiteindelijk zijn we beland op de camperplek in Maulbronn vlak bij een oud klooster.
Dat klooster hebben we ’s avonds bekeken en we hebben er een heel tijdje rondgelopen. Een prachtig geheel met leuke historische gebouwen. Ook veel aparte kunstwerken op de weg naar het klooster toe. Dit is nog niet onderdeel van de Romantische route maar het lijkt er wel op.

Het oude klooster

De kunstwerken op de weg naar het klooster

De kunstwerken bij het klooster

En opnieuw gaan we weer een stuk rijden. Eerst nog even een bezoek aan de supermarkt en daarna weer de snelweg op. Dit keer maar heel kort want er was weer een file. De navigatie op snelweg vermijden gezet en we zijn lekker binnendoor gaan rijden. Het nadeel is dat het wat langer duurt voor je er bent, voordeel is dat je nog eens wat ziet onderweg. Dit keer zagen we een bordje met Wasserfall erop. Die wilden we wel even kijken en voor je alles dan gezien hebt, want het was een mooie grote, zijn we weer een paar uur verder en dus bereiken we onze start nog steeds niet.

De waterval

We merkten wel dat de koelkast op gas niet meer aan ging, en dat is natuurlijk vervelend als er veel in zit. Geprobeerd om hem even te repareren maar dat lukte niet. Nu dus in ieder geval camperplekken met elektriciteit zoeken om de koelkast aan te zetten.
Wel erna nog een flink stuk doorgereden en zijn we op de camperplek Hulben aangekomen. Omdat we nu elektriciteit voor de koelkast wilden moesten we wel een aansluiting vinden en op de camperplek waren alle plekken met stroom vol. We vroegen of er nog een paal was en iemand wist dat er een 100 meter verderop nog een camperplek was met ook een stroompaal. Daar zijn we toen heengegaan en inderdaad was daar nog plek want we waren de eerste.
Het was een mooi plekje en de koelkast koelt in ieder geval.