Rond Nationaal Park Eifel (2)

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 12/08/2013

Vandaag moesten we weer van de camping af en op zoek naar een nieuwe plek om te overnachten. Eerst alles vullen met water en de rest legen. Dan zijn we in ieder geval weer voor een paar dagen op orde mochten we niet snel iets kunnen vinden. (Wat niet logisch lijkt als je toch campings zoekt.)
En ook eerst langs de supermarkt gereden want inkopen doen was ook echt nodig.

De rondvaartboot

Daarna hebben we eerst een rondvaart gedaan over de Rursee. Een leuke tocht. Jammer dat het halverwege wat begon te regenen.

op debootEen van de uitzichten

Toen op zoek naar een camping. De eerste die we aandeden in Heimbach beviel ons niet zo. Onvriendelijk geholpen en ook geen heel leuke plaats gezien. We zijn maar verder gereden naar de volgende camping maar die bestond helemaal niet meer. Het huisje van de receptie zag je nog maar de rest was een groot bouwterrein en er kwam blijkbaar iets anders.
Gelukkig zijn er meer opties dus maar weer door naar het volgende adres. Wel een hoop leuke weggetjes gereden met flinke dalingen en stijgingen. We zijn tot 17% gekomen dit keer. En zonder problemen.
De camping waar we toen aankwamen was helaas niet voor honden. Het is handiger om naar het wel of geen honden eerst te kijken voor we er heen rijden. Maar de vriendelijke eigenaar vertelde dat we op de camping met vaste plaatsen naast de zijne wel konden staan aan het water. Het bleek dat die camping van zijn ouders was.

Op camping nummer 2

We hebben daar een prachtige plek gevonden waar we twee nachten blijven staan. De camping heette Camp Hammer in Simmerath-Hammer

En de volgende dag rustig wakker geworden en we besloten om over een berg heen te wandelen naar een dorpje aan de andere kant. Een mooie route door het bos met veel klimmen. De paden lopen echter niet zo gunstig dus eigenlijk moet je heel veel omlopen. Toen we bijna helemaal boven waren stond er een huisje. Daar hebben we op een bankje wat gegeten en gedronken en toen kwam de eigenaar van het huisje toevallig langs. We waren al bijna 2 uur onderweg en vroegen hoever het nog was. Het zou lopend nog zeker anderhalf uur duren en terug nog langer want het zou vrij steil zijn. We hebben toen maar besloten tot de top te lopen, nog een kwartiertje, en dan gewoon weer lekker terug te wandelen. We hebben lang genoeg gewandeld op deze manier. Het was na thuiskomst heerlijk bijkomen in een stoel met een zonnetje.

UitzichtRiviertje oversteken
Ruime uitzichtenHet huisje bijna bovenaan

Vandaag 14 augustus weer een stukje verder. Eerst wat inkopen doen en toen naar de Rodelbaan in Rohren.
Daar waren we al eens geweest en onze zoon en vriendin wilden het ook samen meemaken om hard naar beneden te gaan. Dat hebben ze gedaan en het was weer leuk om te doen. Helemaal zonder afremmen durf ik het toch echt niet.

De rodelbaan

Daarna naar Perlenau, een camping vlakbij Monschau. Weer een leuk plekje aan de Rur. De derde campingplaatsDe derde keer op rij dat we aan dezelfde rivier staan. Steeds verder stroomopwaarts en steeds smaller!
Hier zijn we gaan wandelen naar Monschau. Een leuk dorpje wat erg toeristisch is ingesteld. Maar het blijft leuk om daar te kijken. Ook hebben we in die plaats gegeten omdat het toch al na zessen was toen we daar aankwamen. Na het eten was het nog een stuk teruglopen maar we waren in ieder geval ruim voor het donker terug bij de camper.

Dan de volgende dag weer naar huis rijden. Op de terugweg zijn we door België gereden en gestopt bij het Klankenbos in Neerpelt. Een tentoonstelling met allemaal kunstwerken die met geluid te maken hebben. Het was leuk om daar rond te lopen. Er was nu ook een puzzeltocht waarbij een, toch wel, vrij moeilijke puzzel opgelost moest worden. Dat was uiteindelijk gelukt waardoor ze een schatkistje konden opgraven met daarin een logboek en een kleinigheidje.

Bobby moest trouwens de hele weg steeds op een andere plek zitten dan normaal, omdat we nu ook de zitplaatsen gebruikten in de treinzit. Maar dat vond hij geen probleem.

Bobby op een andere plek

Daarna verder naar huis wat zonder problemen is verlopen. Een klein beetje file en dat was het.
Al met al een paar leuke dagen met de camper en een tent.