Rond Nationaal Park Eifel

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 09/08/2013

Richting de Eifel om een weekje door te brengen met onze zoon en zijn vriendin. Die wilden wel eens een keer mee met de camper. We zijn zonder reserveren op goed geluk die kant opgegaan en moeten wel op een camping staan omdat er voor hen ook een tentje bij de camper moet staan.
De eerste camping die we probeerden was Campingplatz Hetzingen in Nideggen-Brück.Vanuit de tent bekeken
Er was nog een plekje vrij en de eigenaresse vertelde er meteen bij dat het nu juist het mooiste plekje op de camping was en dat we er alleen tot maandagochtend mochten staan. En het was inderdaad het mooiste plekje! Direct aan de rivier de Rur. Een brede constante stroom van ijskoud water. Het was lekker weer dus we hebben er wel met onze voeten in gestaan maar het was te koud om er helemaal in onder te gaan. Ook lastig want nergens was de rivier dieper dan zo’n 30 à 40 centimeter.

De plaats op de campingHet uitzicht vanuit de camper

We zijn ’s avonds een eerste wandeling gaan maken in het bos. Daar gingen we de mist in omdat we ergens een verkeerde kant op zijn gegaan. En wij als ouders waren vooruit gelopen en dus konden we elkaar ook niet meer vinden. Gelukkig hadden we dat op een gegeven moment wel door en zijn wij terug gaan lopen. Onze zoon en zijn vriendin konden zelf de camper wel vinden en gingen dus maar hun eigen gang. Ondertussen ging het heel hard regenen en waaien maar wij liepen toch aardig droog door de vele bomen. Wel werd het al aardig donker en we moesten opschieten om niet helemaal in het duister te lopen.

onderwegen nog eentje onderweg

Gelukkig kwam het goed, alleen toen we terug kwamen op de camping kwamen we er achter dat we het dakluik open hadden laten staan en daardoor was het binnen aardig nat geworden. Eén van de zitkussens moest de volgende morgen even in de zon goed drogen. ’s Nachts voor het slapen hadden we die even vervangen voor een andere.
Weer een ervaring rijker. Ga je langer wandelen doe dan het dakluik ver genoeg dicht zodat het niet kan inregenen.

De volgende dag zijn we weer gaan wandelen met ons vieren naar een oude burcht (Burg Nideggen) bovenop een berg. Dat was een flinke klim door de bossen maar wel een heel mooie. En ook redelijk aangegeven met borden. We hebben mooie uitzichten gehad onderweg en ook de burcht was erg mooi om te bezichtigen. En van daaruit had je ook mooie vergezichten. Daarna ook door het stadje bovenop de berg gelopen.

Mooie rotsenVergezichten
en de burchten wat er van over is

Op de terugweg kwamen we langs een pizzeria en hebben we daar een lekkere pizza gegeten. Dat eet lekker weg na zo’n stuk wandelen.
Tot het echt veel te donker was hebben we buiten een spelletje Triviant gedaan.

In de rivier de Rur zittenDe laatste dag op deze camping hebben we rustig aan gedaan. Eerst veel tijd op de camping doorgebracht en lekker in de zon gezeten. Het was lekker warm.

Ook met de stoel in de rivier gezeten. Dat is lekker met verkoelend water om je heen heerlijk zonnen.

Onze zoon en vriendin waren ’s morgens wel even gaan joggen maar waren toch wel in de war gebracht door de omgeving en waren een beetje verdwaald. Ze waren wat verder weg dan ze dachten en liepen niet in een rondje zoals ze verwachtten. Ze moesten de terugweg maar op dezelfde manier doen als heen om zo weer terug te komen bij de camper.

Weer zagen we de burchtde camping is zo ver weg

Ook zijn we die dag weer naar boven gewandeld door het bos. Mooie paadjes zijn er te vinden. En we hebben een partijtje midgetgolf (minigolf) gespeeld. Daarna als avondeten een lekker patatje met een snack genomen. De imbiss die we gekozen hadden had heerlijke patat en het was een groot bord vol en de snacks erbij smaakten ook goed.
’s Avonds in de camper nog een aantal spelletjes gedaan.