Rondje IJsselmeer 2

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Nederland
Datum: 14/09/2010

De eigenaar van de camping had nog een stukje met harde ondergrond maar we moesten wel over een stukje gras en hij zei dat het wel vochtig en drassig was maar het zou goed mogelijk moeten zijn. Nou dat viel tegen. Een beetje drassig op klei grond en de wielen draaien alleen maar rondjes zonder een decimeter te verplaatsen. Met wat hulp van een paar man is het toch gelukt om achteruit op de juiste plaats te komen. Of we morgen ook weer wegkomen is een tweede maar we gaan er van uit dat we hier niet eeuwig zullen staan. 🙂

’s Morgens eerst weer het gladde, glibberige, modderige, glijdende veld afkomen. Gelukt, flink doorrijden en zeker niet stoppen op het gras. Monument op de afsluitdijk
Toen op naar de afsluitdijk en eroverheen. In het midden nog even in het zonnetje zitten en van een bakkie en uitzicht genieten. Jammer dat er een aantal militairen aan het oefenen waren met een kanon!? Wat een knallen geeft dat. VissersbootBobby wilde ook meteen weer de camper in want hij verwachtte het daar niet meer te horen. We wisten wat het was want ze hadden borden langs de snelweg gezet met daarop: KNAL – oefenschoten.
Daarna door Friesland en weer veel leuke en mooie dingen gezien. En door naar Urk en de camperplaats aan de haven waar we nu een plekje hebben.
Camperplaats in Urk
Leuke en krappe straatjes in Urk waar we doorheen zijn gaan wandelen. Daarna veel regen en hebben we ons in de camper vermaakt.

De volgende dag hebben we eerst nog even door Urk gewandeld en aan de uitgang van de haven gezeten. Bootjes kijken in het zonnetje.
Vissersnetten hangen te drogenUrker vissersboot
Daarna teruggelopen en daar was de camper bijna ingesloten door pallets met aardappelen en een vrachtauto. Er was een hardloopwedstrijd, de Fish Potato Run en de aardappelen waren van de sponsor. Je mocht ze gratis meenemen, dus dat was wel leuk. ’s Avonds dan ook lekkere kant en klare aardappel schijfjes gegeten.
Uiteindelijk konden we er met wat steken nog net uitkomen en zijn we vertrokken naar Lelystad. Hier hebben we een gratis camperplek genomen op een parkeerplaats. We stonden daar met 5 campers terwijl er eigenlijk maar plek voor 4 was. Ruimte was er echter genoeg.
Camperplaats in Lelystad
Eigenlijk best wel een afgelegenplek en je zou er toch niet prettig alleen staan.
Lekker gewandeld en gezeten in het zonnetje en we zijn de rest van de dag daar rustig doorgekomen.

Vanuit Lelystad zijn we vertrokken naar Almere. Hier kun je weer over de dijk rijden waarbij het IJsselmeer goed te zien is. Alleen is deze weg een 80km weg en dat rijd minder leuk dan zo’n dijk als tussen Hoorn en Enkhuizen. Ook regende het tijdens de rit. 🙁
Camperplaats in Almere
We staan nu op de camperplaats van de jachthaven Marina Muiderzand en is het weer droog. Een mooie plek en we houden een rustige zondagmiddag met wat klusjes op de pc en Anneke kan weer even wat kaarten maken. Ook de zon laat zich weer zien en dat maakt het wandelen langs het water weer leuker om te doen.
WandelenWandelen

De laatste dag alles leegmaken en naar huis gereden. Heel even over de snelweg om de polder uit te komen en daarna weer lekker binnendoor gereden. Eigenlijk scheelt het maar weinig in tijd en het rijd zoveel rustiger dan op die drukke snelweg.
Het was een weer een leuk weekje rijden.