Sprookjesroute Bremen

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 13/07/2013

Vandaag rijden we naar Bremen om zodoende morgen om 12 uur een voorstelling te kunnen bekijken van de Bremer Stadsmuzikanten. Hopen op een mooie plek op de camperplaats in Bremen.
Onderweg besloten we eerst een ander beeld van de Bremer stadsmuzikanten te zoeken, maar de informatie die we hadden was niet goed want we hebben het beeld niet gevonden. Wel ontdekten we hiermee dat Bremen een erg grote stad is. Toen we in Bremen de navigatie op de camperplaats zetten die vlak bij het centrum is gaf hij aan dat het nog 13 kilometer rijden was. Alles binnen de stad op de kortste route.

op de camperplaats in Bremen

De camperplaats hebben we makkelijk kunnen vinden en er waren nog een paar plaatsen vrij. Het was wel heel erg vol, maar we hadden een plaatsje mooi aan de kant waardoor we zelfs ’s avonds nog in de zon konden zitten. Dat valt daar niet mee omdat er overal bomen staan.

’s Middags zijn we vast in de stad Bremen gaan wandelen. Een prachtige stad met ontzettend veel oude gebouwen vlakbij elkaar. Veel foto’s genomen van de gebouwen.

De kerk op het marktpleinKeizer op het paard

De Bremer Stadsmuzikanten
Ook hebben we natuurlijk het standbeeld van de vier Stadsmuzikanten bekeken en daar was het ook erg druk. Iedereen wilde op de foto met het beeld en heel veel mensen wilden ook de poten van de ezel vasthouden. De poten van de ezel zijn aardig glimmendHet wordt gezegd dat als je beide poten gelijktijdig van de ezel vasthoudt je een wens kan doen die dan uitkomt. Niet slechts een poot want dan wordt er gezegd dat de ene ezel de andere een hand geeft!
De poten van de ezel zijn dan ook erg glimmend van het vele vasthouden.

De zondagmorgen op tijd wandelend vertrokken naar het centrum van Bremen waar we om 12 uur een voorstelling wilden zien van de Bremer Stadsmuzikanten.

De Brocherstrasse met de vier muzikanten

De vier muzikanten apart

Ook hebben we de Brocherstrasse opgezocht en erdoor gewandeld. Dat moest ook een mooie straat zijn en dat was het ook. Zeker de moeite waard om die ook mee te nemen op je route door Bremen. Het is een kunstenaars straat met veel beelden en andere kunst. Vergeet ook niet omhoog te kijken. Ook de vier stadsmuzikanten kom je daar nog tegen op een fontein en dan staan ze eens een keer niet bovenop elkaar.
Tegen 12 uur gingen we naar de plek waar de uitvoering zou zijn. In Hamelen was een half uur van te voren alles vol maar hier waren nog zitplaatsen te vinden toen de uitvoering al begon. Het was er echt opvallend minder druk.
Het was wel een heel leuke uitvoering van ongeveer een half uur. Leuk gespeeld door vier personen die de Bremer stadsmuzikanten voorstelden.

De drukte viel erg meeDe voorstelling

Allemaal op elkaarDe poes en de haan

De Bremer Stadsmuzikanten

Daarna zijn we teruggelopen naar de camper en gaan we weer richting huis rijden. De eerste plek waar we stopten was een camperplaats bij een camping die zover in niemandsland lag dat onze telefoon ook niet meer werkte en dat leek ons toch niet zo’n lekker idee. We wilden juist wat op internet doen en zonder verbinding gaat dat zeker niet lukken. We zijn toen doorgereden naar Surwold naar de camperplaats Surwold’s Wald en daar hebben we een mooi plekje.