Sprookjesroute Herbstein Asfeld Schrecksbach Hersfeld

Uit de categorie: Camper Reisverhalen, Duitsland
Datum: 07/06/2013

Vanochtend stonden de geiten rustig te grazen vlakbij de camper. Ze werden blijkbaar elke dag uitgelaten en werden onder controle gehouden door honden. Net als met een schaapskudde. Best leuk om zo vlakbij te zien.

GeitjesGeitjes vlak bij de camper

Eerst gingen we verder naar Herbstein. Wel doorheen gereden maar veel was er vandaag niet te zien. We zijn doorgereden naar Asfeld. Dat was een prachtig stadje om te bezoeken. Echt heel veel mooie huizen en natuurlijk hebben we ook het Asfelder Marchenhaus gezien.

Asfelder Marchenhaus

omschrijvingbremer stadsmuziekanten

Hier zie je aan de buitenkant al heel veel sprookjes uitgebeeld. Het stadhuis is ook heel mooi. Jammer eigenlijk dat er een kleine markt op het plein was, want zo kon je het geheel eigenlijk niet goed bekijken. Terwijl veel mensen daarvoor wel naar het stadje komen. Maar even goed was het wel mooi om te bekijken. Ook bekeken we een oude toren die een eindje verder net buiten het centrum stond.

Het ganzenhoedstertje

Daarna zijn we gereden door Roodkapjeland bij het plaatsje Schrecksbach. Zou leuk zijn als je iemand in klederdracht zag met het rode kapje op maar dat gebeurt niet elke dag en eigenlijk alleen nog op speciale dagen.
Daarna Hersfeld. Het dorp van het dappere snijdertje. Daar hebben we eigenlijk niets van gezien. Wel de abdij ruïnes. De grootste romaanse kerk ruïne in Europa. En ook dat zag er mooi uit.

Wat winkels aangedaan en toen wilden we weer wat rusten en dus gingen we een camperplaats opzoeken. Bij het zwembad was een camperplaats in het stadje maar die was vol, of zag er in ieder geval zo uit. Even verder was er ook een camperplaats bij een Hotel.
Camperplaats naast een hotelGlimmesmuehle en daar zagen we geen enkele camper staan dus vroegen we ons even af waar we konden staan. Maar na informatie bij het hotel bleek dat op de ruime parkeerplaats te zijn waar ruimte genoeg was en ook een stroomvoorziening. Voor 5 euro waren we weer een nachtje onderdak op een prachtige rustige plek met een lekker plaatsje met veel zon. Van auto’s had je geen last want die waren allemaal veel meer vooraan geparkeerd, vlak voor het hotel.